Δοκιμάζουμε το επανασχεδιασμένο Skoda Karoq και επιβεβαιώνουμε για μία ακόμα φορά την ενδιαφέρουσα προσωπικότητα που έχει το μεσαίο SUV της τσεχικής εταιρείας.

Σύμφωνα με τη Skoda, τo Karoq έχει πουλήσει περισσότερα από μισό εκατομμύριο μονάδες, από το 2017 που παρουσιάστηκε. Η εμπορική πορεία του σε αυτή την πενταετία κρίνεται θετική από τα στελέχη της, ωστόσο ο χρόνος που πέρασε έκτοτε σήμανε την αναγκαιότητα για την ανανέωσή του.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα η αυτοκινητοβιομηχανία, ως βιομηχανικός κλάδος, πραγματοποίησε σημαντικές αλλαγές οι οποίες της έδωσαν νέα πορεία και καθόρισαν το κατασκευαστικό πλαίσιο για την επόμενη εκατονταετία στην ιστορία της.

Το γεγονός επηρέασε και τη Skoda η οποία προσαρμόστηκε γρήγορα στα σύγχρονα δεδομένα, αλλά δεν υποσκέλισε το ενδιαφέρον της για τα υπάρχοντα μοντέλα της για χάρη της ηλεκτροκίνησης. Το Karoq είναι η καλύτερη απόδειξη, καθώς το μοντέλο της αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή σε πωλήσεις στην γκάμα της.

Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε για την ανανέωσή του, μια πράξη η οποία είναι απαραίτητη για κάθε αυτοκίνητο, Ωστόσο, στη περίπτωση του Karoq δεν ήταν μια τυπική διαδικασία αλλά μια αλλαγή επί της ουσίας. Η επανασχεδίασή του συνοδεύτηκε από την αναβάθμιση του εξοπλισμού του και της ποιότητας κατασκευής του.

Το νέο πρόσωπο
Οι αισθητικές αλλαγές που υιοθετήθηκαν από τη Skoda στο μοντέλο το έκαναν να δείχνει πιο τεχνοκρατικό συγκριτικά με πριν, βάσει του κανόνα που ακολουθεί πλέον ο όμιλος Volkswagen στο σύνολό του. Στο Karoq, εφαρμόστηκαν ιδέες που είδαμε στην καινούργια γενιά της Fabia τόσο σε ό,τι αφορά στη σχεδίασή του όσο και για τον εξοπλισμό του.

Πλέον, στο εμπρός μέρος του, η μάσκα και η γρίλια αυτής είναι ευρύτερη και εξαγωνική, ενώ για πρώτη φορά στο μοντέλο διατίθενται full-LED φώτα, έστω και εάν αυτά είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό του. Επίσης, το άνοιγμα στον εμπρός προφυλακτήρα είναι μεγαλύτερο και ενιαίο, προσθέτοντας ουσιαστικά στη γενικότερη εικόνα του.

Ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας του διαθέτει νέας διαμόρφωσης ανοίγματα για την είσοδο του αέρα, ενώ το κάτω μέρος του αμαξώματος είναι καλυμμένο σε κάποια σημεία του. Στο πίσω μέρος του, επαναδιαμορφωμένα είναι ο εκεί προφυλακτήρας, τα φωτιστικά σώματα (τα οποία είναι LED) και η αεροτομή. Τέλος, η σχεδίαση των τροχών έχει προσαρμοστεί στη γενικότερη αισθητική και (αυτοί) συμβάλλουν και στη βελτίωση της αεροδυναμικής.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί κατά 9% σε σχέση με πριν και πλέον φτάνει το 0,30. Για κάποιους, οι αλλαγές στη σχεδίαση έκαναν το Karoq να χάσει τον αρχικό πιο «σκληρό» χαρακτήρα του. Όμως, η νέα εμφάνισή του το κάνει πιο ενδιαφέρον.

Για το εσωτερικό του…
τα νέα στοιχεία αφορούν στην τοποθέτηση του συστήματος «Virtual Cockpit» σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου ως το τέλος της χρονιάς. Σε αυτό θα υπάρχει έγχρωμη οθόνη στη θέση του πίνακα οργάνων, η διάσταση της οποίας θα είναι είτε 8,0 ιντσών είτε 10,25 ιντσών, αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού. Η οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας θα είναι διάστασης έως 9,2 ιντσών.

Πλέον, υπάρχει εσωτερικός φωτισμός και στις πίσω πόρτες, εκτός από το ταμπλό και τις εμπρός θύρες όπως ίσχυε ως τώρα. Η επένδυση στο εσωτερικό είναι από ανακυκλωμένα υλικά σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία του. Μάλιστα, η Skoda προσφέρει το επανασχεδιασμένο Karoq και στην εξοπλιστική έκδοση «Eco pack» στην οποία η ταπετσαρία είναι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια (υλικού PET).

Εκτός αυτών, καινούργια είναι και η σχεδίαση του τιμονιού και της απλίκας στις εμπρός πόρτες. Τέλος, στον προαιρετικό εξοπλισμό του ανανεωμένου Karoq διατίθεται τριζωνικός κλιματισμός και το σύστημα «VarioFlex» στο πίσω κάθισμα (αποτελείται από τρεις θέσεις οι οποίες έχουν αναλογία 40:20:40 που μπορούν να μετακινηθούν εμπρός πίσω ανεξάρτητα μεταξύ τους ή ακόμα και να αφαιρεθούν πλήρως από το όχημα).

Αναφορικά με την ικανότητα διασυνδεσιμότητάς του, η Skoda παρέχει κάρτα e-SIM για να μπορούν οι επιβάτες να ταξιδεύουν έχοντας τη δυνατότητα να παραμένουν on line διαρκώς.

Άλλαξε και στην οδική συμπεριφορά του;
Η αναβάθμιση του Karoq το έχει κάνει να δείχνει ποιοτικότερο από πριν και αυτό το διαπιστώνει κάποιος από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί εντός του. Αυτή η αίσθηση σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν έχει αλλάξει κάτι και στην ανάρτησή του, συγκριτικά. Θυμίζουμε ότι αυτή αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα πίσω).

Δεν υπάρχουν αλλαγές στην ανάρτηση, απλώς το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου εντός του οχήματος (λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης) δίνει την εντύπωση ότι κάτι έχει διαφοροποιηθεί σε αυτή. Η ρύθμισή της είναι σχετικά μαλακή και αυτό συμβάλλει στην άνεση των επιβατών τόσο εντός πόλης όσο και σε ένα ταξίδι. Η απορροφητικότητά της είναι πολύ καλή και –ως επιβάτης– αυτό το καταλαβαίνεις ακόμα καλύτερα κατά την κίνηση εκτός δρόμου, για παράδειγμα σε χωματόδρομο.

Ως οδηγός, βρίσκεις εύκολα τη θέση που σε βολεύει καλύτερα και έχεις τους βασικούς διακόπτες πλησίον σου. Στη συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου το τιμόνι έχει παχιά στεφάνη και η πληροφόρηση που σου δίνει το σύστημα διεύθυνσης είναι καλή για τα δεδομένα του αυτοκινήτου.

Η οδική συμπεριφορά του είναι ασφαλής σε κάθε περίπτωση. Φυσικά, ο χαρακτήρας του οχήματος και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που δεν επιτρέπουν να βρεις «το όριό σου» (sic) πίσω από το τιμόνι και δεν έχει νόημα να αποτολμάς κάτι τέτοιο. Πάντως όποτε αποφασίσεις να κινηθείς με σχετικά σβέλτο ρυθμό, η ανάρτηση του Karoq θα ανταποκριθεί, έστω κι αν το όχημα θα γέρνει στις στροφές.

Οι επιβάτες του Karoq κάθονται σχετικά ψηλά, έχουν καλή περιμετρική ορατότητα και απαράμιλλη ευρυχωρία για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. Οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, η ευκολία εισόδου στο αυτοκίνητο και το μεγάλο πορτμπαγκάζ είναι θετικά στοιχεία του, επίσης.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 ίππους/5.000-6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. Διαθέτει το σύστημα «ACT» που απενεργοποιεί τους δύο μεσαίους κυλίνδρους κάθε φορά που ο οδηγός δεν εφαρμόζει έντονο φορτίο στο πεντάλ του γκαζιού, συμβάλλοντας με τον τρόπο του στην οικονομία καυσίμου. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, μετρήσαμε 8,1 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων είναι σχετικά αργό στις αλλαγές του όταν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα λειτουργίας «Eco» του συστήματος «Drive Μode», αναμενόμενα βεβαίως. Αυτό βελτιώνεται τόσο στην «Comfort» όσο κυρίως στη «Sport» διαμόρφωση. Πάντως, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αλλάζει ο ίδιος τις ταχύτητες και μέσω των μοχλοδιακοπτών που υπάρχουν στο τιμόνι όποτε το επιθυμεί.

Ως επίλογος, το επανασχεδιασμένο Karoq είναι πιο σύγχρονο σχεδιαστικά και η νέα αισθητική του «κρύβει» περισσότερο τις διαστάσεις του συγκριτικά με πριν. Πλέον, το μεσαίο crossover της Skoda φαντάζει ακόμα περισσότερο ως μια συμφέρουσα επιλογή για κάποιον που αναζητά ένα καινούργιο αυτοκίνητο το οποίο να είναι καλοκατασκευασμένο, ευρύχωρο και με καλό επίπεδο εξοπλισμού.

Στη συγκεκριμένη έκδοσή του, δηλαδή με τον 1.5 TSI κινητήρα των 150 ίππων, η τιμή πώλησης του ξεκινά από τα 27.900 ευρώ για την εκδοχή με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το ποσό κάθε άλλο παρά μικρό είναι (ιδίως στην εποχή μας και στην οικονομική συγκυρία που βιώνουμε), ωστόσο αυτά που προσφέρει δικαιολογούν απολύτως το ποσό που απαιτείται. Η τιμή της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων ξεκινά από τα 30.900 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Karoq 1.5 TSI 150 ACT DSG
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS στις 5.000-6.000 rpm
Pοπή: 250 Nm στις 1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,1/8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.390/1.841/1.603 mm
Μεταξόνιο: 2.638 mm
Βάρος: 1.320 kg
Χώρος αποσκευών: 521-1.630 lt
Τιμή: Από 27.900 ευρώ (Μηχανικό κιβώτιο)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.