Στον απόηχο του Ακρόπολις θυμόμαστε ξανά το ισχυρότερο i10. Μικρές διαστάσεις, λιγότερα κιλά, ένας κινητήρας turbo 1000 κ.εκ., σπορ  αναρτήσεις και να πως η Hyundai στοχεύει τις καρδιές των boy racers, χωρίς να χάνει την καθημερινή πρακτικότητα.

Όταν όλοι διαγράφουν από την γκάμα τους τα μικρά μοντέλα ή τα αντικαθιστούν με… μικρά SUV οι Κορεάτες (Ευρωπαϊκής πια ιθαγένειας) επιμένουν με το μικρό i10 και δείχνουν πως πιστεύουν στο προϊόν αυτό, παρουσιάζοντας μία έκδοση «N Line».

Με την πρώτη ματιά υποθέτεις πως το μικρό Hyundai δέχθηκε επιφανειακές επεμβάσεις. Λάθος. Βλέπετε η διχρωμία, τα κόκκινα διακριτικά, η «μάσκα» σε σχήμα κυψέλης, οι διπλές εξατμίσεις, οι 16άρες ζάντες, θυμίζουν περισσότερο αθλητικά unisex παπούτσια παρά γρήγορο αυτοκίνητο. Βέβαια αν ρωτήσετε έναν νέο των 00’s θα σας πει πως η εμφάνιση είναι ισορροπημένη και όχι έντονη.

Ναι με την δεύτερη ματιά βλέπετε πως τα κόκκινου χρώματος i10 είναι λίγα, πως δεν υπάρχουν και πολλές επιγραφές «N Line» και η διχρωμία δίνει στυλ. Δυνατό σημείο στο look, το εμπρός με τα στενά πολυεδρικά φωτιστικά σώματα, την «μάσκα», τους προβολείς ομίχλης και τους «ψεύτικους» αεραγωγούς, Στα πλάγια η ένταση του σχήματος ελαττώνεται (εδώ πρωταγωνιστούν οι ζάντες), για να… σβήσει πίσω με μοναδικά χαρακτηριστικά την διπλή εξάτμιση και το κόκκινο περίγραμμα χαμηλά στον προφυλακτήρα.

…και εσωτερικά

Περισσότερες λεπτομέρειες «N Line», στο εσωτερικό, όπου η Hyundai έδωσε επίσης ένα άγγιγμα από τις εκδόσεις «N»  με τις κόκκινες ραφές στο τιμόνι, τους ίδιου χρώματος περιστρεφόμενους αεραγωγούς και χειριστήρια κλιματισμού, το ανάγλυφο ταμπλό σε σχήμα κηρήθρας από σκληρό πλαστικό, ενώ ο NLine μοχλός ταχυτήτων και τα σπορ πεντάλ συμπληρώνουν την εμφάνιση.

Τα νέα καθίσματα είναι «Ν» μόνο στο όνομα δεν διαφέρουν από τα κανονικά του αυτοκινήτου, δεν είναι πολυρυθμιζόμενα και θα τα θέλαμε λίγο πιο sport ή αν θέλετε πιο υποστηρικτικά για να κρατούν το σώμα. Είναι όμως άνετα και δεν κουράζουν ενώ, το σημαντικότερο, δεν κλέβουν χώρο από την καμπίνα των επιβατών. Ναι στο i10 N Line ο διαθέσιμος χώρος είναι πολύ καλός, καθώς ακόμα και με ύψος 1,97 μέτρων, οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα χωρούν και μετακινούνται χωρίς πρόβλημα. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 252 λίτρα ενώ με το πίσω κάθισμα πεσμένο (μπορεί να διπλωθεί 60:40) αυξάνεται στα 1050, είναι ικανοποιητικός αλλά με ψηλό κατώφλι.

Υπάρχουν αρκετές και λειτουργικές θέσεις για μικροαντικείμενα και οι ποτηροθήκες χωρούν κάτι παραπάνω από το ποτήρι του εσπρέσο. Το σύστημα infotainment έχει και διακόπτες συντόμευσης επιλογής λειτουργιών στα αριστερά και δεξιά της οθόνης αφής, κάτι που κάνει πολύ ευκολότερη τη χρήση του κατά την οδήγηση (ή για αυτούς που μαθαίνουν την τεχνολογία). Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται ο πίνακας οργάνων ελέγχου (παραδοσιακός με «ρολόγια») σε συνδυασμό με LCD κεντρική οθόνη πληροφοριών και εργονομικά τοποθετημένα χειριστήρια για να είστε πάντα συνδεδεμένοι και παράλληλα να οδηγείτε με ασφάλεια. Κανονικά πρέπει να διαμαρτυρηθούμε για την επιλογή του συμβατικού πίνακα οργάνων αλλά στο… γρήγορο i10 ταιριάζει. Όποιος οδηγεί το i10 δεν έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται στο δρόμο με ένα μικρό αυτοκίνητο. Το i10 N Line αυτοκίνητο δίνει μια ευρύχωρη αίσθηση και προσφέρει καλή ορατότητα.

Τα συστατικά της επιτυχίας

Ο κατάλογος των συστατικών φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστικός. Βάρος 1.045 κιλών, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, τριτροκύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.000 κ.εκ. με δύναμη 100 ίππων και 175 Nm ροπής τελική ταχύτητα 185 km/h και χρόνο 0-100 σε 10,5 δευτερόλεπτα Ακούγεται καλό, σωστά;

Και η εκτέλεση της συνταγής

Τα καλά συστατικά, όλοι γνωρίζουμε, πως αν δεν συνδυαστούν σωστά δεν δίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στην Hyundai, το γνωρίζουν και δούλεψαν πάνω στην συναρμογή των υλικών. Ρύθμισαν την σκληρότητα της ανάρτησης, το ύψος των ελατηρίων και την σκληρότητα τους, το πάχος των αντιστρεπτικών ράβδων, αλλά και την αίσθηση, που δίνει το τιμόνι.

Έτσι όλα τα συστατικά ταίριαξαν καλά, με αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα διασκεδαστικό πακέτο. Ο κινητήρας έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, με το χαρακτηριστικό ήχο του τρικύλινδρου (και μάλλον έχει πιο μπάσο ήχο). Αν σας ακούγονται λίγοι, οι 100 ίπποι, δεν είναι. Μάλιστα είναι περισσότερο από αρκετοί για να επιταχύνει γρήγορα αυτό το i10. Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων είναι άμεσο με καλή κλιμάκωση και βοηθά στις γρήγορες αλλαγές. Από την μία ταχύτητα στην άλλη έδειχνε την δύναμη και δεν άφηνε το μοτέρ να δείξει κενά. Η σπορ οδήγηση είναι δυνατή, επειδή το N Line έχει πολύ καλό «πάτημα» με τις αναρτήσεις να μην αφήνουν το αμάξωμα να πάρει έντονες κλίσεις. Ως αποτέλεσμα, μπορείτε να πιέσετε με ασφάλεια με αυτό το i10, κάτι που θα προσελκύσει ιδιαίτερα τους οδηγούς, που θέλουν να απολαύσουν την οδήγηση.

Και η οικονομία;
Η οικονομική οδήγηση είναι εφικτή (δεν υπάρχει προεπιλεγμένο πρόγραμμα Eco) αλλά όχι εύκολη. Η Hyundai δίνει 4,9 lt αλλά με κόπο κρατήσαμε την κατανάλωση στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. Συνήθως οι ενδείξεις ήταν στα 6,3.

Στο εσωτερικό του i10 N Line μην περιμένετε ησυχία ο κινητήρας ακούγεται και οι τροχοί των 16 ιντσών προσθέτουν λίγο θόρυβο στην καμπίνα, αλλά είναι η ατμόσφαιρα και η απορ αίσθηση, που μας κάνουν να το ανεχόμαστε και να λέμε πως είναι εντάξει. Βέβαια, αυτό θα το δείτε στο ταξίδι και τον ανοιχτό δρόμο περισσότερο έντονο. Στην πόλη και τους επαρχιακούς δρόμους με στροφές θα απασχοληθείτε με το παιχνίδι και την οδήγηση.

Ο εξοπλισμός είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Η Hyundai εξοπλίζει επίσης το i10 N Line με οθόνη αφής 8 ιντσών με πλοήγηση και Apple CarPlay/ Android Auto, πλήρως αυτόματο κλιματισμό κάμερα οπισθοπορείας με οδηγούς, μπροστινό υποβραχιόνιο, cruise control, ασύρματο φορτιστή τηλεφώνου κ.ο.κ. Όλα τα παραπάνω θυμίζουν μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, όπως και τα συστήματα ασφάλειας του Hyundai SmartSense.

Αξίζει αυτό το N Line;

Ναι, αξίζει. Έχει εξοπλισμό ασφαλείας και άνεσης μεγαλύτερων μοντέλων, διασκεδαστική και ασφαλή οδική συμπεριφορά, που το κάνει να ξεχωρίζει (ακόμη περισσότερο γιατί δεν υπάρχουν πολλά sportive μοντέλα). Επιπλέον, διατηρεί την ευελιξία στην πόλη και την καθημερινή πρακτικότητα  Όμως υπάρχει ένα αρνητικό που είναι η τιμή. Με 16.290 ευρώ είναι μάλλον ακριβό για την κατηγορία του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo 998 cc
Ισχύς: 100 PS στις 5500 rpm
Ροπή: 175 Nm στις 1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,0 λίτρα/100 km)
Εκπομπές CO2: 108 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.570 x 1.680 x 1.480 mm
Μεταξόνιο: 2.425 mm
Βάρος: 1045 kg
Χώρος αποσκευών:252 lt
Τιμή: 17.590 ευρώ

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.