Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ στη Δικαιοσύνη προσέφυγαν ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη.

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προχώρησαν στην 24ωρη κινητοποίηση μετά την απεργία που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) σε έκτακτη συνεδρίασή του, εν όψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή.

Αυτό σημαίνει ότι -αν δεν κηρυχθεί παράνομη η απεργία, δεν θα κυκλοφορούν σήμερα λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, το μετρό και ο ΗΣΑΠ.

Η απεργία που έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ, θα κριθεί στα δικαστήρια, καθώς η διοίκηση της ΟΣΥ ΑΕ προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, όπως έκανε και η ΣΤΑ.ΣΥ.

Η διοίκηση της «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» ζητά να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία που κήρυξαν τα σωματεία εργαζομένων, συμμετέχοντας στην απεργία που εξήγγειλε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας.

Ενώ η κοινωνία βιώνει, καθημερινά, τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με τις δραματικές αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, η Κυβέρνηση προωθεί τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της Ε.Υ.Δ.Α.Π. και των εταιρειών Αστικών Συγκοινωνιών, όπως ο Ο.Α.Σ.Α., η ΣΤΑ.ΣΥ. και η Ο.Σ.Υ., αδιαφορώντας για τις συνέπειες από την κερδοσκοπική ασυδοσία που θα υπάρξουν για το μέγιστο αγαθό, το νερό και τις Αστικές Συγκοινωνίες.

Το νομοσχέδιο, που βρίσκεται στη Βουλή και υλοποιεί αυτόν το σχεδιασμό, για να διευκολύνει τις ιδιωτικοποιήσεις, προβλέπει και σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες οδηγούν σε διάλυση τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο και υπονομεύουν περισσότερο τον ρόλο των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Συγκεκριμένα, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι εξαιρούνται από τις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και διευκολύνεται η απόλυσή τους, ακόμα και εάν έχουν προσληφθεί ως αορίστου χρόνου. Επίσης, για πρώτη φορά, προβλέπεται η ύπαρξη σε αυτές τις εταιρείες «νοικιαζόμενων» εργαζόμενων.

Παράλληλα, σε ένα κρεσέντο παλαιοκομματισμού και εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: α) περιορίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις προσωπικού, β) ενισχύονται οι προμήθειες σε απευθείας αναθέσεις και γ) ανοίγει η πόρτα προσλήψεων ακριβοπληρωμένων «golden boys», καθώς δίνεται η δυνατότητα προσλήψεων για θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών, υπονομεύοντας την υπηρεσιακή εξέλιξη του υπάρχοντος προσωπικού.

Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα αγωνιστούμε, με όλες τις δυνάμεις μας, για να αποτρέψουμε την ψήφιση αυτού του εκτρωματικού νομοσχεδίου.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, την Τετάρτη 21-9-2022, καθώς και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12:00 στο Υπουργείο Οικονομικών.

Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε χθες και η Διοίκηση της Ο.ΣΥ. Α.Ε. ζητώντας η σημερινή 24ωρη απεργία σε τρόλεϊ και λεωφορεία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική.

Η Διοίκηση σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως τα Σωματεία εργαζομένων της Εταιρίας εξήγγειλαν αιφνιδιαστικά την απεργία και δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξης της απεργίας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διοίκησης η εκδίκαση του αιτήματος αναμένεται να γίνει αύριο το πρωί.

«Οι Οδικές Συγκοινωνίες ζητούν συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία που αναμένεται να υποστεί αύριο κατά τις μετακινήσεις του στην Αττική» καταλήγει η ανακοίνωση της Διοίκησης της ΟΣΥ.

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.