Ο Max Verstappen και η Red Bull συνεχίζουν την προέλασή τους προς τα φετινά πρωταθλήματα. Το Grand Prix της Ουγγαρίας ήταν αποκαλυπτικό -για όσους δεν το είχαν καταλάβει ακόμη- του ποιος είναι ο μοναδικός συνδυασμός στο φετινό grid που μπορεί να πράξει κάτι τέτοιο. Ακόμη και όταν ξεκινάει από την 10η θέση την Κυριακή.

Έχουμε γράψει πολλές φορές ότι το ανταγωνιστικό αυτοκίνητο δεν είναι αρκετό σε μία ομάδα για την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Πρέπει κάθε τμήμα της ομάδας να λειτουργεί σε πλήρη αρμονία με τα υπόλοιπα. Από τους οδηγούς και το pitwall μέχρι τους σχεδιαστές πίσω στην βάση.

Και στον αρκετά περίπλοκο στρατηγικά αγώνα του Hungaroring, οι Red Bull και Mercedes έδειξαν για ακόμη μία φορά πώς βρίσκονται πολύ μπροστά σε αυτόν το τομέα σε σχέση με τους υπόλοιπους. Απλώς η αυστριακή ομάδα έχει την τύχη του να οδηγεί ο καλύτερος οδηγός στο grid το πολύ ανταγωνιστικό της αυτοκίνητο. Οι Verstappen και Red Bull πηγαίνουν στο καλοκαιρινό διάλειμμα έχοντας τον πλήρη έλεγχο της κατάστασης.

Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι δεν έκαναν ή δεν θα κάνουν λάθη. Παραδείγματος χάρη η αρχική επιλογή των υπεύθυνων στρατηγικής της RB -υπό την Hannah Schmitz- ήταν να ξεκινήσουν και τους δύο οδηγούς στην hard γόμα. Όμως, καθώς οι Verstappen-Perez όδευαν προς το grid ανέφεραν πολύ χαμηλή πρόσφυση στο pitwall.

Η ομάδα δεν δίστασε. Αμέσως προσάρμοσε την στρατηγική της σύμφωνα με τις νέες πληροφορίες που είχε στην διάθεσή της. Επέδειξε όχι μόνο ευελιξία αλλά και εμπιστοσύνη στους δύο οδηγούς της. Οι δύο RB18 θα ξεκινούσαν με την soft γόμα, μία απόφαση που αποδείχθηκε κρίσιμη στην μεγάλη χθεσινή νίκη του Verstappen.

Άλλες ομάδες δεν θα είχαν αυτήν την αντιμετώπιση. Θα επέμεναν πώς τα δεδομένα που έχουν στη διάθεσή τους, υπαγορεύουν ότι η Α ή η Β επιλογή είναι ενδεδειγμένη. Δεν θα λάμβαναν υπόψη τους τις πληροφορίες από άλλους οδηγούς ή ακόμη χειρότερα από τους δικούς τους οδηγούς. Η Ferrari, δυστυχώς, έχει αναγάγει σε επιστήμη την συγκεκριμένη “στρατηγική” προσέγγιση. Αλλά θα μου πείτε, η Scuderia έχει καταφέρει να κάνει λάθη φέτος σε πολύ πιο απλά σενάρια. Στο περίπλοκο του Ουγγρικού Grand Prix δεν θα έκανε;

Με την θερμοκρασία οδοστρώματος πολύ χαμηλά, η λογική προσέγγιση ήταν εκείνη των δύο στάσεων με medium και soft. Το σε ποιο σημείο θα χρησιμοποιούταν η μαλακή γόμα θα καθόριζε και το πόση διάρκεια θα είχε το κάθε stint. Με όποια από τις δύο γόμες και να ξεκινούσε κανείς, δεν θα ήταν λάθος. Με δεδομένο βέβαια, πώς το pitwall δεν θα αλλοίωνε την διάρκεια των stints.

Για παράδειγμα, οι Russell και Verstappen ξεκίνησαν με τα soft. Αναγκαστικά θα έπρεπε να σταματήσουν πριν τον 20ο γύρο και να μοιράσουν την υπόλοιπη απόσταση σε δύο σετ medium. Από την άλλη η Ferrari επέλεξε να βάλει και τους δύο οδηγούς της στα medium. Η επιλογή δεν ήταν λάθος, όπως αποδεικνύει ο εξαιρετικός αγώνας του Hamilton από την έβδομη θέση εκκίνησης στο δεύτερο σκαλί του podium.

Όμως, ο Hamilton και η Mercedes εκτέλεσαν σωστά τον αγώνα τους. Καθώς είχαν την μέση γόμα γνώριζαν ότι τα stints με αυτήν ΕΠΡΕΠΕ να είναι μεγαλύτερα από εκείνο με την μαλακή γόμα. Αλλιώς ποιο το νόημα να βάλει κανείς τα medium εάν τα κρατήσει για όσους γύρους ο αντίπαλός του έχει τα soft; Η στρατηγική της Ferrari για τον Sainz φάνηκε να μην λαμβάνει καθόλου υπόψη της την παραπάνω παράμετρο.

Έτσι, ενώ ο Hamilton κοιτούσε να επεκτείνει τα stints του με την medium, η Ferrari φώναζε τον Sainz για τις δύο στάσεις του πολύ νωρίς. Την πρώτη φορά έπειτα από 17 γύρους και την δεύτερη έπειτα από 19. Θα πει κάποιος, ότι αυτό έγινε στην προσπάθεια της Scuderia να βγάλει τον Ισπανό μπροστά από τον Russell. Όμως, αυτό σήμαινε επίσης ότι ο Carlos θα έπρεπε να κάνει 34 γύρους με τα soft στο τέλος.

Τα αργά pit-stops -άλλο πρόβλημα και αυτό- σήμαιναν πώς ούτε το overcut θα πετύχαιναν έναντι της Mercedes. Αλλά ακόμη και να έβγαινε ο Sainz μπροστά από τον Russell, δυσκολευόμαστε να φανταστούμε με ποιον τρόπο θα τον κρατούσε πίσω του με τόσο καταπονημένη μαλακή γόμα.

Όσο για την επιλογή τους να περάσουν τον Leclerc στην hard  γόμα, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Ιδίως από την στιγμή που ο Alonso επιχειρώντας να κάνει ένα pit-stop βρισκόταν σε εκείνην για αρκετούς γύρους ήδη. Ο ρυθμός του Ισπανού με την σκληρή γόμα ήταν κάκιστος. Δεν το έβλεπαν αυτό στη Ferrari;

An emphatic overtake from Verstappen 💪
Leclerc was powerless against the charging Red Bull #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/7Ly0OM9Y9x
— Formula 1 (@F1) July 31, 2022

Το αστείο είναι ότι η Scuderia είχε διαχειριστεί πολύ σωστά την πρώτη στάση του Μονεγάσκου. Είχαν παρατείνει το πρώτο stint του ως όφειλαν. Και αυτό τον είχε φέρει προσωρινά στην πρωτοπορία έπειτα από μία πολύ ωραία μάχη με τον Russell. Ο ρυθμός της Ferrari με τα medium ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο ταχύτερος από των Mercedes. Με τα hard, όμως, ο Leclerc “έτρωγε” ένα δευτερόλεπτο από τον Hamilton ο οποίος βρισκόταν ακόμη στα medium.

Δεν θα μπορούσαμε, φυσικά, να κλείσουμε χωρίς να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στην εκπληκτική οδηγική παράσταση του Max Verstappen. Ο Ολλανδός πέτυχε μία μεγάλη νίκη ανακάμπτοντας από την 10η θέση εκκίνησης. Εν τέλει το πρόβλημα στην PU ήρθε στην κατάλληλη στιγμή για τον πρωταθλητή. Η Red Bull ανακοίνωσε ότι η συγκεκριμένη μονάδα ισχύος ήταν σίγουρο ότι θα τον οδηγούσε σε εγκατάλειψη στον αγώνα.

Just Max pulling a 360° mid-race 😃#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/eWVDOf407Y
— Formula 1 (@F1) July 31, 2022

Και πάλι, όμως, ο αγώνας του Verstappen δεν ήταν απροβλημάτιστος. Από νωρίς είχε θέμα με τον συμπλέκτη της RB18 κάτι που έκανε πιο δύσκολα τα ανεβάσματα των ταχυτήτων. Το πρόβλημα αυτό οδήγησε και στο τετ-α-κε που έκανε ο Max λίγο αφού είχε προσπεράσει τον Leclerc. Κατάφερε, όμως, να ελέγξει αμέσως το αυτοκίνητό του χάνοντας ελάχιστο χρόνο.

Στο τέλος, θα περνούσε και πάλι τον Leclerc και έπειτα απλώς θα χανόταν στον ορίζοντα. Ήταν μία μεγάλη νίκη για τον Ολλανδό η οποία, σημειώστε, ήρθε χωρίς κάποιο Safety Car. Ο Max Verstappen καλπάζει προς το δεύτερο του πρωτάθλημα. Και κανείς δεν μοιάζει ικανός να τον σταματήσει.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.