Κι εκεί που όλοι περίμεναν μία σχετικά ήσυχη εβδομάδα μετά το GP της Ουγγαρίας, ήρθε ο Fernando Alonso για να ταράξει τα νερά στην αγορά των οδηγών. Δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει αυτό, αν αναλογιστούμε την προϊστορία του Ισπανού σε αυτό το… σπορ. Ας δούμε, λοιπόν, τι ακριβώς συνέβη αλλά και ποιες προοπτικές έχουν ανοίξει για τις θέσεις στις ομάδες.

Κατά τη διάρκεια του τριημέρου της Ουγγαρίας, όλες οι φήμες ήθελαν τον Alonso “σίγουρο” στην Alpine για το 2023. Ο Fernando είχε ένα πολύ καλό πρώτο μισό της σεζόν με highlight την δεύτερη θέση στο grid του Μόντρεαλ. Οι δηλώσεις τόσο του Alonso όσο και του επικεφαλής της ομάδας, Otmar Szafnauer έδειχναν πώς η ανακοίνωση της μεταξύ τους συμφωνίας ήταν θέμα ημερών, αν όχι ωρών.

Όμως, στο παρασκήνιο διαδραματίζονταν πράγματα τα οποία δεν γνώριζαν ακόμη και όσοι βρίσκονται χρόνια στο paddock. Ο Ισπανός κρατούσε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τον Lawrence Stroll ενώ διαπραγματευόταν το νέο του συμβόλαιο με την Alpine. Όπως φάνηκε εκ των υστέρων, η γαλλική ομάδα είχε προτεραιότητα για τον Alonso. Υπήρχε κάτι, όμως, που δεν μπορούσε να δεχτεί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.

Αυτό ήταν η διάρκεια του συμβολαίου του. Βλέπετε, η πρόταση της Alpine ήταν για 1+1 χρόνο με την ομάδα να έχει την επιλογή για τον έξτρα χρόνο. Εν τω μεταξύ, ο Esteban Ocon έχει συμβόλαιο μέχρι και το τέλος του 2024. Αυτό σήμαινε ότι στον Alonso επί της ουσίας προτάθηκε μονοετές συμβόλαιο. Η Alpine δεν δεσμευόταν, ουσιαστικά, μαζί του πέραν του 2023. Και ο παράγοντας που αύξησε την ανασφάλεια του Fernando σε σχέση με την τρέχουσα ομάδα του άκουγε στο όνομα Oscar Piastri.

Βλέπετε, η πορεία του νεαρού Αυστραλού στις μικρότερες κατηγορίες τον είχε αναδείξει σε ένα από τα πιο περιζήτητα νέα ταλέντα της F1. Ο Piastri είχε υπογράψει διετές συμβόλαιο με την Alpine το 2020, στο οποίο η ομάδα είχε το δικαίωμα επέκτασης για ακόμη δύο χρόνια. Η προθεσμία για την ενεργοποίηση της επέκτασης αυτής λέγεται ότι έληγε στις 31 Ιουλίου.

Το σχέδιο της Alpine σχετικά με τον Piastri είχε ως εξής: Να του βρει θέση σε μία μικρότερη ομάδα -μάλλον την Williams- ώστε να αποκτήσει εμπειρία. Έπειτα, το 2024 λογικά, να τον εντάξει κανονικά στο δυναμικό της στη θέση του Alonso. Αυτό, ο Ισπανός -παλιά καραβάνα σε τέτοια θέματα- προφανώς το είχε αντιληφθεί από την αρχή. Και δεν είχε καμία διάθεση να τρέξει το 2023 απλώς για “να κρατήσει ζεστή” την θέση του Piastri.

Φαίνεται, μάλιστα, πως ο Alonso είχε και δεύτερο δίαυλο επικοινωνίας με τον φίλο του, Mark Webber, ο οποίος είναι μάνατζερ του Piastri. Οι δύο Αυστραλοί επιθυμούσαν ο νεαρός να οδηγήσει για την McLaren και όχι για την Alpine. Όμως, είχαν το πρόβλημα της επέκτασης του συμβολαίου το οποίο εξαρτιόταν αποκλειστικά από την Alpine. Ο Alonso φέρεται ότι συμφώνησε να διατηρήσει τις συνομιλίες του με την Alpine μέχρι και την 31η Ιουλίου, την ημέρα του αγώνα της Ουγγαρίας.

Λέγεται, ότι οι της Alpine επαναπαύτηκαν σχετικά με τον Piastri, νομίζοντας ότι ο Alonso θα συμφωνούσε σίγουρα μαζί τους. Άλλωστε και ο Ισπανός διαβεβαίωνε τον Szafnauer μετά το τέλος του ουγγρικού GP ότι ήταν θέμα χρόνου να υπογράψει. Εν τω μεταξύ, όμως, ο Fernando είχε ήδη κλείσει με την Aston Martin. Το πρωί της 1ης Αυγούστου η ομάδα του Lawrence Stroll ανακοίνωσε την συμφωνία της με τον Ισπανό!

Η ημερομηνία είναι σημαντική καθώς η πλευρά Piastri ισχυρίζεται ότι η προθεσμία για την ενεργοποίηση της επέκτασης είχε παρέλθει χωρίς η Alpine να κάνει κάτι. Με την ευγενική βοήθεια του Fernando, ίσως; Η Alpine έσπευσε να ανακοινώσει τον Piastri την επόμενη ημέρα με τον Αυστραλό να την διαψεύδει μόλις δύο ώρες αργότερα. Μέσω του twitter!

I understand that, without my agreement, Alpine F1 have put out a press release late this afternoon that I am driving for them next year. This is wrong and I have not signed a contract with Alpine for 2023. I will not be driving for Alpine next year.
— Oscar Piastri (@OscarPiastri) August 2, 2022

Η κατάσταση πλέον έχει ως εξής: Η Alpine ισχυρίζεται ότι το συμβόλαιό της με τον Piastri ισχύει και ότι ο Oscar θα οδηγεί για εκείνην το 2023. Ο Piastri ισχυρίζεται ότι δεν δεσμεύεται πια στην Alpine και ότι μπορεί να πάει σε όποια ομάδα επιθυμεί. Αυτή δεν είναι άλλη από την McLaren η οποία θέλει να αντικαταστήσει τον Daniel Ricciardo. Μάλιστα, οι Zak Brown και Mark Webber εθεάθησαν μαζί το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο e-prix του Λονδίνου. Όλοι μπορούμε να φανταστούμε ποιο ήταν το θέμα συζήτησης των δύο αντρών.

Η εντυπωσιακή πορεία του Piastri τον έχει καταστήσει μήλον της έριδος για δύο από τις ισχυρότερες ομάδες του grid. Βέβαια, ακόμη και εάν η πλευρά του Piastri έχει δίκιο και το συμβόλαιό του με την Alpine δεν τον δεσμεύει για το 2023, υπάρχει ένα ακόμη πρόβλημα για την McLaren. Και αυτό δεν είναι άλλο από τον Daniel Ricciardo.

Ο συμπατριώτης του Piastri φαίνεται ότι έχει τον πλήρη έλεγχο της τύχης του στην McLaren. Όπως φρόντισε να υπενθυμίσει πρόσφατα σε κάθε ενδιαφερόμενο, δεν έχει σκοπό να φύγει από την ομάδα του Woking την επόμενη χρονιά. Ο Daniel μπορεί και το λέει αυτό καθώς στο συμβόλαιο που έχει υπογράψει με την McLaren το 2021 προβλέπεται ότι μόνο εκείνος μπορεί να διακόψει την συνεργασία τους κατά την τρίτη και τελευταία χρονιά.

Αυτό ήταν ένα λάθος του Brown. Τώρα, για να αποκτήσει τον Piastri θα πρέπει να “πείσει” τον Ricciardo να αποχωρήσει. Και το μόνο επιχείρημα που θα συγκινούσε τον Daniel θα ήταν μία παχυλή αποζημίωση από την McLaren. Αυτήν την στιγμή κερδίζει 15 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Γνώστες της κατάστασης τοποθετούν την συνολική αποζημίωση του Ricciardo στα 25 εκατομμύρια δολάρια.

Και μόνο το γεγονός ότι η McLaren συζητάει ένα τέτοιο ενδεχόμενο δείχνει πόσο υψηλά εκτιμά το ταλέντο του Piastri. Εάν καταφέρει ο Brown να αποκτήσει τον Oscar τότε ο Ricciardo δεν θα έχει πολλές επιλογές για την συνέχεια της καριέρας του. Δύσκολο να επιστρέψει στην Alpine -από την οποίαν είχε αποχωρήσει ούτως ή άλλως για να πάει στην McLaren- ενώ θέση σε άλλη κορυφαία ομάδα δεν υπάρχει. Μόνη ρεαλιστική επιλογή φαντάζει εκείνη της Williams. Θα δεχτεί, όμως, ο Ricciardo να κλείσει, ίσως, την καριέρα του εκεί;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.