Η πτωτική πορεία των πωλήσεων νέων οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά συνεχίστηκε και τον περασμένο Ιούνιο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Jato Dynamics.

Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Ιούνιος επίσης δεν παρουσίασε ανοδική τάση σε αυτές, συγκριτικά με τις αντίστοιχες του ίδιου μήνα του 2021.

Όπως ανακοινώθηκε από την Jato Dynamics, τον φετινό Ιούνιο πουλήθηκαν σε αυτές 1.054.807 νέα οχήματα έναντι των 1.268.508 πέρυσι. Μάλιστα, ο αριθμός τους ήταν τόσο χαμηλός ώστε οι αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου σημειώνουν ότι είναι οι μικρότερες από το 1993, πάντα για τον ίδιο μήνα. Συγκεκριμένα, ήταν κατά 17% χαμηλότερες συγκριτικά με πριν από 29 χρόνια.

Αναφορικά με τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του 2022, επίσης ήταν μειωμένες κατά 14% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο ως και τον Ιούνιο καταχωρήθηκαν σε αυτές 5.537.670 οχήματα.

Οι αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου χαρακτηρίζουν αναμενόμενη αυτή τη μείωση εξαιτίας τόσο της έλλειψης ημιαγωγών (που περιορίζει την παραγωγή, αναγκαστικά) όσο και του πολέμου στην Ουκρανία.

Ωστόσο, επισημαίνουν ότι και πέρυσι οι πωλήσεις ήταν σχετικά μειωμένες λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία του νέου κορωνοϊού ο οποίος μας απασχολεί έντονα από τις αρχές του 2020.

Πώς πήγαν τα εξηλεκτρισμένα οχήματα;
Βάσει των στοιχείων, τον περασμένο Ιούνιο οι πωλήσεις τόσο των οχημάτων τεχνολογίας Plug-in Hybrid όσο και των αμιγώς ηλεκτρικών ήταν περίπου 215.000, δηλαδή κατά 8% λιγότερες σε σχέση με τον ίδιο περυσινό μήνα. Από αυτόν τον αριθμό, το 63% αφορούσε τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και το υπόλοιπο 37% τα PHEVs.

Η πρώτη δεκάδα, στην κορυφή το Peugeot 208
Σε αυτό το σχετικά δύσκολο «τοπίο» εμπορικά, το Peugeot 208 ήταν στην πρώτη θέση των πωλήσεων νέων οχημάτων στις 27 χώρες της Ε.Ε. για τον Ιούνιο. Μάλιστα, παρέμεινε στην κορυφή αυτών για τρίτο συνεχή μήνα, σημειώνοντας 24.488 ταξινομήσεις, αριθμός ο οποίος σημαίνει αύξηση κατά 38% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Το γαλλικό supermini έχει μια ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων και εξοπλιστικών πακέτων γεγονός που συμβάλλει στην προτίμησή του από τους υποψήφιους αγοραστές, πέραν της ιδιότυπης σχεδίασής του.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Peugeot 208.

Νο 2, Dacia Sandero
Το Dacia διατηρεί την καλή εμπορική πορεία του και τη φήμη που έχει αποκτήσει. Οι πωλήσεις του ήταν 24.229 (+7%, συγκριτικά) και το value for money μοντέλο δείχνει να αναγνωρίζεται από το αγοραστικό κοινό γι’ αυτά που προσφέρει. Η καινούργια γενιά του είναι πιο σύγχρονη τόσο κατασκευαστικά και σχεδιαστικά όσο και σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Dacia Sandero.

Νο 3, Opel Corsa
H έκτη γενιά τού Corsa δείχνει ότι θα είναι μία από τις πιο επιτυχημένες στη σαραντάχρονη (ως τώρα) εμπορική παρουσία του στην αγορά. Το supermini μοντέλο της Opel παρέμεινε στην πρώτη τριάδα των πωλήσεων στις 27 χώρες της Ε.Ε. επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας του. Τον Ιούνιο, πούλησε 19.679 μονάδες, ωστόσο ο αριθμός αυτός είναι κατά 7% μικρότερος από αυτόν που σημείωσε το Corsa τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του ηλεκτρικού Opel Corsa.

Νο 4, Fiat 500
Το αειθαλές, εμβληματικό μοντέλο της Fiat παραμένει ένα από τα πιο επιθυμητά μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών. Η προσθήκη και της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσής του στην γκάμα του έδωσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε ένα όχημα που έχει φτάνει να είναι η ίδια η ιταλική εταιρεία. Τον Ιούνιο, πούλησε 19.500 μονάδες οι οποίες αντιστοιχούν σε αύξηση 1% σε σχέση με αυτές του περυσινού Ιουνίου.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Fiat 500e 3+1.

Νο 5, Dacia Duster
Το «κλασικό» crossover/SUV μοντέλο της ρουμανικής εταιρείας δείχνει την αξία του ως όχημα. Είναι το δεύτερο αυτοκίνητο της στην πρώτη πεντάδα και επίσης αποτελεί value for money τετράτροχο. Η επανασχεδίαση της δεύτερης γενιάς και η συνακόλουθη εξοπλιστική αναβάθμισή του το έκανε να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πούλησε 19.039 μονάδες ή αύξηση 27%, συγκριτικά.

Διαβάστε εδώ τo οδοιπορικό μας με το Dacia Duster.

Νο 6, Volkswagen T-Roc
Το crossover/SUV μοντέλο της Volkswagen κατετάγη έκτο σε πωλήσεις τον περασμένο Ιούνιο, σημειώνοντας 18.679 ταξινομήσεις, ή αλλιώς μείωση κατά 14% σε σχέση με αυτές του περυσινού μήνα. Πρόσφατα παρουσιάστηκε η επανασχεδιασμένη έκδοσή του.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το Volkswagen T-Roc.

Νο 7, Volkswagen Golf VIII
O πάλαι ποτέ «μόνιμος βασιλιάς» των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, πλέον είναι στις πιο πίσω θέσεις της αντίστοιχης κατάταξης. Τον Ιούνιο, το Golf VIII είχε 17.575 ταξινομήσεις, αριθμός που είναι κατά 36% μικρότερος από αυτόν του ίδιου μήνα πέρυσι.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Volkswagen Golf VIII.

Νο 8, Renault Captur
Το γαλλικό crossover βρέθηκε χαμηλότερα στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων νεών οχημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τον Ιούνιο σημείωσε 17.556 ταξινομήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύουν μείωση 13% σε σχέση με τον ίδιο περυσινό μήνα.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Renault Captur.

Νο 9, Tesla Model Y
To μοντέλο που είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της λίστας, σημείωσε 16.687 μονάδες. Ωστόσο, δεν υπάρχουν στοιχεία από τις πωλήσεις του Tesla Model Y πέρυσι για να μπορεί να γίνει σύγκριση για την τάση των ταξινομήσεων.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Tesla Model Y.

Νο 10, Toyota Yaris
Βάσει των στοιχείων της Jato Dynamics, το Yaris σημείωσε 15.216 πωλήσεις τον Ιούνιο αριθμός που είναι μειωμένος κατά 30% σε σχέση με τον αντίστοιχο του Ιουνίου 2021. Παρόλα αυτά, το supermini μοντέλο της Toyota παρέμεινε το δημοφιλέστερο μεταξύ των αυτοκινήτων που διαθέτει στην Ευρώπη.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Toyota Yaris.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.