Πηγές που βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι στις ανακοινώσεις του Ερντογάν μιλούν για πληθωρισμό που αγγίζει και το 170% σε ετήσια βάση. Και οι Τούρκοι στρέφονται απελπισμένοι για επενδύσεις στα… αυτοκίνητα.

Με πληθωρισμό πάνω από 100%, οι Τούρκοι επενδύουν στα αυτοκίνητα

Μπορεί ο Ερντογάν να παίζει το παιχνίδι ενός ηγέτη μιας περιφερειακής δύναμης με πολλά και διάφορα μέτωπα ανοιχτά (όχι μόνο πολέμων), όμως στο εσωτερικό της χώρας η κατάσταση είναι πλέον οριακή.

Η επίσημη τιμή του πληθωρισμού που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι 79%, ανεβασμένος κατά μία μονάδα από τον περασμένο μήνα.

Όμως ανεξάρτητοι οργανισμοί και παρατηρητές, υποστηρίζουν ότι τα νούμερα αυτά είναι “μαγειρεμένα”. Και ότι ο πραγματικός πληθωρισμός στην Τουρκία κινείται σε ποσοστά πάνω από το 130% έως και 170% σε ετήσια βάση.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η αύξηση του πληθωρισμού δεν είναι όμοια σε όλη την χώρα, καθώς η Κωνσταντινούπολη με επίσημη τιμή 99,1% αντιμετωπίζει σαφώς μεγαλύτερο πρόβλημα από την επαρχία.

Τα νούμερα αυτά σε συνδυασμό με την νέα πτώση της λίρας, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ για το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού το οποίο δεν έχει την δυνατότητα να καλύψει τις βασικές του ανάγκες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση επίσημη έρευνα, το 68% των Τούρκων δεν μπορούν να πληρώσουν το ενοίκιό τους, παρά το γεγονός ότι πρόσφατη κρατική παρέμβαση όρισε πλαφόν το 25% στις αυξήσεις στα ενοίκια.

Ο πληθωρισμός αυτός φέρνει την Τουρκία στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως, ανάμεσα σε χώρες όπως η Βενεζουέλα η Ζιμπάμπουε, το Σουδάν και η Συρία. 

Όλα αυτά οδηγούν τους κατοίκους της χώρας να στρέφονται σε διάφορες εναλλακτικές μορφές για να επενδύσουν τα χρήματά τους. Και τα αυτοκίνητα, με τις διαρκείς ανατιμήσεις και τους νέους φόρους θεωρούνται πλέον μία ασφαλής επένδυση, καθώς είναι σίγουρο ότι οι τιμές τους θα αυξηθούν σημαντικά μέσα στο επόμενο διάστημα.

Οι Τούρκοι δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν σπίτια και έτσι στρέφονται προς τα αυτοκίνητα. Παρατηρείται μάλιστα το φαινόμενο κάποιοι να αγοράζουν τρίτο και τέταρτο αυτοκίνητο απλά ως επένδυση για να το πουλήσουν και να βγάλουν κέρδος μέσα σε λίγους μήνες.

Παρά τις ήδη μεγάλες αυξήσεις και τους εξοντωτικούς φόρους στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, οι ειδικοί παρατηρητές βλέπουν την αγορά της Τουρκίας να κλείνει στα 750.000 αυτοκίνητα για το 2022. Τιμή αρκετά χαμηλότερη από το 1 εκατομμύριο μονάδες του 2015 και του 2016, όμως αρκετά υψηλή για το πραγματικό μέσο εισόδημα των Τούρκων αυτή την εποχή και τον μισθό των 300 ευρώ.

Σύμφωνα με αναλυτή της εφημερίδας Hurriyet, το κόστος ενός σπιτιού που αγγίζει τα 5 εκατομμύρια λίρες (περίπου 275 χιλιάδες ευρώ με σημερινές τιμές) είναι όνειρο απατηλό για τον μέσο Τούρκο.

Οπότε στρέφονται προς τα αυτοκίνητα, τα οποία με κόστος μεταξύ 20 και 25 χιλιάδων ευρώ είναι πιο εύκολο να αποκτηθούν. Και κυρίως να αποφέρουν μεγάλο κέρδος σε μερικούς μήνες, καθώς όλοι περιμένουν ότι το ράλι του πληθωρισμού δεν θα σταματήσει εύκολα.

Σε κάθε περίπτωση, οι Τούρκοι βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα τοπίο που είχαν δεκαετίες να βρεθούν, με την καθημερινότητά τους να είναι εξαιρετικά δύσκολη. Την ίδια ώρα ο Ερντογάν επιμένει στην παράλογη πολιτική των επιτοκίων και χρησιμοποιεί τις περιφερειακές κρίσεις προς όφελός του, αναζητώντας σωσίβιο καθ’ οδόν προς τις επερχόμενες εκλογές.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.