Η υποβολή οικονομικών προσφορών, που είχε προγραμματιστεί να γίνει σήμερα, μετατίθεται για τέλη Σεπτέμβρη – και βλέπουμε…

Νέα παράταση για τέλη Σεπτέμβρη πήρε η καταληκτική ημερομηνία υποβολής οικονομικών προσφορών για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ο διαγωνισμός αφορά στην απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ ΑΕ), ενώ η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί για σήμερα. Η ημερομηνία κατάθεσης έχει μετατεθεί τουλάχιστον δύο φορές από την αρχή του έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σχήματα που ενδιαφέρονται χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο για την καλύτερη προετοιμασία των προτάσεων τους, όπου και μετατίθενται για μετά τις 18 Σεπτέμβρη.
Στην διαδικασία κατάθεσης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της 18ης Οκτωβρίου 2020 συμμετείχαν :
1. Quintana Infrastructure & Development,
2.Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS,
3.Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
4.ΟΛΘ Α.Ε.
Στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Αλεξανδρούπολης και του αλιευτικού καταφυγίου Μάκρης. Η εταιρεία έχει επίσης διοικητικές αρμοδιότητες επί του λιμένος Καμαριώτισσας Σαμοθράκης και του αλιευτικού καταφυγίου Θέρμων Σαμοθράκης.

Στρατηγικής σημασίας επένδυση
Στο εμπορικό του σκέλος, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολη έχει όλες τις προοπτικές για να αποτελέσει ένα σημαντικό περιφερειακό σημείο μεταφοράς εμπορευμάτων από την Ανατολή στη Δύση και αντίστροφα. Σε αυτό βοηθά η θέση αλλά και οι σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις που θα διαθέτει. Σε αυτό συμβάλλουν τα έργα κατασκευής της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, η οποία αποτελεί την οδική σύνδεση με την Εγνατία Οδό όπως και οι διαγωνιστικές διαδικασίες τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού τμήματος Αλεξανδρούπολης – Ορμένιο ( Σιδηροδρομική Εγνατία Οδός). Το έντονο αμερικάνικο ενδιαφέρον για την επένδυση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι φανερό και από τα πιο επίσημα χείλη κυρίως για τις στρατιωτικές δυνατότητες που ήδη εν μέρει αξιοποιούνται με την αναβάθμιση της συνεργασίας ΝΑΤΟ-ΗΠΑ-Ελλάδας, ενώ δύο αμερικανικές εταιρείες συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας, Λόιντ Όστιν, στην πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα υπουργού, Νίκου Παναγιωτόπουλου, στις ΗΠΑ τόνισε με μεγάλη έμφαση τη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης για τις ΗΠΑ και το NATO.
“Θα ήθελα επίσης να τονίσω την κατά προτεραιότητα πρόσβαση που παρείχε η κυβέρνησή σας στις δυνάμεις μας στον λιμένα της Αλεξανδρούπολης η οποία μάς επιτρέπει να συνεχίζουμε να παρέχουμε στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία και να αντιμετωπίζουμε εχθρικά στοιχεία, καθώς και να διεξάγουμε ασκήσεις και επιχειρήσεις στα Βαλκάνια, την Ανατολική Μεσόγειο και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας”.

Κόμβος μεταφοράς ενέργειας
Αντίστοιχες αναφορές έχουν ειπωθεί και από τον πρώην Πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, ο οποίος επέλεξε από τις τελευταίες του δηλώσεις και παρουσίες να αφορούν την Αλεξανδρούπολη. Σε εκδήλωση με την οποία δόθηκε το σήμα εκκίνησης της υλοποίησης του τερματικού LNG της Αλεξανδρούπολης, ένα έργο που αποτέλεσε και προσωπικό του διπλωματικό στοίχημα κατά τα χρόνια της θητείας του στη χώρα είχε αναφέρει πως “είναι φανταστική τιμή να έχουμε αυτό το γεγονός στην Αλεξανδρούπολη στην τελευταία μου υποχρέωση ως πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα.
Το 2017 ήρθα στην Αλεξανδρούπολη και ξεκινήσαμε μία συστηματική προσπάθεια εκ μέρους της κυβέρνησης των ΗΠΑ να εκπληρώσουμε τις δεσμεύσεις μας και παράλληλα να υποστηρίξουμε την ανάπτυξη της πόλης ως κρίσιμου στρατηγικού διαμετακομιστικό κόμβου, για στρατιωτικές μεταφορές, αλλά και για ενέργεια. Μετά τη βίαιη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου είδαμε ακριβώς πόσο σημαντικό είναι αυτό. Είμαι πολύ περήφανος που οι Ηνωμένες Πολιτείες μπόρεσαν να συνεργαστούν με την ελληνική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους τοπικούς εταίρους εδώ στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη για να υλοποιήσουμε αυτό το project”.
Έντονο, ωστόσο, είναι το ενδιαφέρον και από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του διαγωνισμού που επεξεργάζονται την πρόταση τους, ώστε το τίμημα να είναι ανάλογο της κατάστασης που επικρατεί τώρα στο λιμάνι αλλά και τέτοιο ώστε να εξασφαλιστεί η πρωτιά. Αυτή χρυσή τομή θα κρίνει και τον τελικό επενδυτή προς τα τέλη του έτους.
capital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.