Ο κρίταμος τουρσί της οικογένειας Οικονομούδη εντυπωσιάζει τις ξένες αγορές με την ιδιαίτερη γεύση του και ταξιδεύει τη Χαλκιδική ανά την Ευρώπη

Ισπανοί και Ιταλοί σεφ επιλέγουν τον κρίταμό της για τις γαστρονομικές τους δημιουργίες, ενώ ολλανδικά, σουηδικά και γερμανικά ντελικατέσσεν τον φιλοξενούν στα ράφια τους. Από τη θερμοκηπιακή μονάδα των 20 στρεμμάτων στην Ορμύλια της Χαλκιδικής μέχρι τις ξένες αγορές το τουρσί κρίταμου της οικογένειας Οικονομούδη γράφει καθημερινά πολλά χιλιόμετρα μέσω της Kritamos Ikonomoudi, που ξέρει το συγκεκριμένο φυτό όσο λίγοι.

Σήμερα μάλιστα η εταιρεία πραγματοποιεί το 70% των πωλήσεών της στο εξωτερικό, έχοντας βάλει στόχο να κάνει γνωστό το ιδιαίτερο αυτό έδεσμα, όχι μόνο στην εσωτερική αγορά, αλλά και στις ξένες. Επιθυμεί δε να ξεπεράσει κάποια στιγμή και τα όρια της Ευρώπης με το προϊόν της.

Στο επόμενο διάστημα η Kritamos Ikonomoudi σχεδιάζει, εκτός από το τουρσί, να βγάλει στην αγορά και ελιά γεμιστή με κρίταμο, ενώ κατά καιρούς έχει κάνει πολλούς πειραματισμούς, αντιμετωπίζοντάς τον ακόμα και ως μπαχαρικό (μαζί με αλάτι), αλλά και ως αιθέριο έλαιο. Αυτή την περίοδο μάλιστα δοκιμάζει να αξιοποιήσει και τα λουλούδια του κρίταμου, που είναι βρώσιμα, εμβαπτίζοντάς τα σε ξίδι.

Από τις ζέρμπερες στον κρίταμο Ο παππούς της οικογένειας Απόστολος Οικονομούδης ήταν αυτός που ξεκίνησε μαζί με τη σύζυγό του Λυδία τα θερμοκήπια, αλλά με λουλούδια και συγκεκριμένα με ζέρμπερες. Μάλιστα, η μονάδα του, πρωτοποριακή από τότε, ήταν ουσιαστικά ένα με το σπίτι του, το οποίο βρισκόταν ακριβώς δίπλα. Όταν έφυγε από τη ζωή, η γιαγιά Λυδία συνέχισε το έργο του, βάζοντας και νέες καλλιέργειες, ενώ μετά τα παιδιά της, Χρήστος και Νόνη, μπήκαν στην επιχείρηση. Οι mix σαλάτες έκαναν την εμφάνισή τους, ενώ σταδιακά η γιαγιά Λυδία αποσύρθηκε, δίνοντας τη σκυτάλη στην επόμενη γενιά. Ο Χρήστος Οικονομούδης τα τελευταία χρόνια έψαχνε να καλλιεργήσει κάτι διαφορετικό και μετά από πολλή έρευνα κατέληξε στον κρίταμο, ένα φυτό που βρίσκεται κυρίως σε παραθαλάσσιες περιοχές και φυτρώνει μόνο το καλοκαίρι. Διαπίστωσε πως δεν υπήρχε καλλιεργήσιμο, ενώ σκέφτηκε πως μέσω των θερμοκηπίων της οικογένειας θα μπορούσε να το διαθέτει στην αγορά όλο τον χρόνο. Έτσι, το 2013 έβαλε για πρώτη φορά δοκιμαστικά κρίταμο, πειραματίστηκε και σταδιακά η νέα καλλιέργεια άρχισε να αντικαθιστά όλες τις άλλες. Αρχικά η εταιρεία τον χρησιμοποιούσε νωπό, στη συνέχεια όμως μπήκε στη διαδικασία της μεταποίησης, φτιάχνοντάς τον τουρσί σε άλμη. Άλλωστε, παραδοσιακά, όσοι τον μάζευαν από τα βράχια τον έκαναν τουρσί. Μάλιστα, στο πλαίσιο των πειραματισμών η οικογένεια Οικονομούδη έκανε πολλές δοκιμές και με διάφορες γεύσεις στο τουρσί, όπως σκόρδο και τσίλι.

Πριν από μια τετραετία στην εταιρεία μπήκε και η τρίτη γενιά, η Λυδία Οικονομούδη, κόρη του Χρήστου, η οποία έχει σπουδάσει γεωλογία. Η δική της αρμοδιότητα είναι η επικοινωνία με τους πελάτες και η προβολή της Kritamos Ikonomoudi. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να κάνει διαφορετικά, αφού από μικρή πήγαινε στα θερμοκήπια με τον παππού και τη γιαγιά, ενώ μεγάλωσε ουσιαστικά μέσα στο κτήμα, όπου βρισκόταν και το σπίτι των παππούδων της. Οι παιδικές της μνήμες μάλιστα είναι γεμάτες ζέρμπερες, τριαντάφυλλα και… αγγουράκια, ενώ πάντα βοηθούσε με τις δουλειές στα θερμοκήπια. Η δε ιδέα με τον κρίταμο τη συνεπήρε, αφού διαπίστωσε τις συγκλονιστικές, όπως τις χαρακτηρίζει, ιδιότητές του, από την αντιοξειδωτική και διεγερτική του δράση μέχρι την τόνωση του ανοσοποιητικού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.