Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση από την Τoyota, δείχνει χαρακτήρα και θέτει τις βάσεις για τη θεμελιώδη αλλαγή στο μέλλον της αυτοκίνησης από την Ιαπωνική εταιρεία.

Με διαστάσεις που το τοποθετούν κάτω από το RAV4, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota βασίζεται σε μια προσαρμοσμένη εκδοχή της TNGA πλατφόρμας.

Η διάθεση της Toyota να «μπει» στην νέα εποχή της αυτοκίνησης, μπορεί να μοιάζει πως καθυστέρησε αλλά έχει «κλειδώσει» και με το bZ4X μας δίνει την ευκαιρία να την αναλύσουμε διεξοδικά. Πατώντας πάνω στην eTNGA πλατφόρμα, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota έχει μήκος 4,69 μέτρα, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικους επιβάτες και έχει δύο εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, δικαιολογείται να μην έχει καμία αισθητική συγγένεια με τα υπόλοιπα. Μην ψάχνετε για ομοιότητες με το RAV4 ή το πραγματικά special σε εμφάνιση και όχι μόνο, C-HR. Εδώ ο δρόμος μόλις άνοιξε και το νέο μοντέλο επιχειρεί μια τελείως φρέσκια προσέγγιση.

Με τη διχρωμία που του εξασφαλίζουν τα πλαστικά πάνω από τα τόξα των τροχών, τα οποία εκτείνονται τόσο προς τα εμπρός, όσο και προς τα πίσω, το bZ4X -ή αν προτιμάτε, το πρώτο “Beyond Zero“σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρείας- αποκτά και ένα ψήγμα περιπέτειας στην εμφάνισή του. η κλειστή μάσκα εμπρός και τα στενά φωτιστικά σώματα, δίνουν τον απαραίτητο αέρα… μελλοντολογίας στην εξωτερική εικόνα.

Στο εσωτερικό, το bZ4X διαθέτει μια ευρύχωρη καμπίνα, με πολύ σύγχρονη αισθητική προσέγγιση, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την πληροφόρηση του οδηγού, όσο και με τη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας με το αυξημένο πλάτος που επεκτείνεται από το ταμπλό -με τη μεγάλη οθόνη 8,0 ιντσών να δεσπόζει- έως και ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Η ευρυχωρία της καμπίνας τονίζεται και από το διαθέσιμο για τους πίσω χώρο, που είναι περίπου όπως και του RAV4- δηλαδή, ιδιαίτερα γενναιόδωρος, χάρη και στο τελείως επίπεδο πάτωμα που εξασφαλίζει η απουσία του τούνελ της μετάδοσης.

Ο χώρος για τις αποσκευές έχει κανονικό σχήμα και 452 λίτρα χωρητικότητας, κάνοντας την πρακτικότητα ένα θέμα που δεν θα απασχολήσει τον κάτοχο του αυτοκινήτου. Πλούσιο σε θήκες για αντικείμενα, είναι όλο το εσωτερικό του νέου μοντέλου της Toyota που διακρίνεται για την πρακτικότητα και την καλή του εργονομία. Στο σύνολό τους, οι αποθηκευτικοί χώροι της καμπίνας προσθέτουν 20 λίτρα στο σύνολο των διαθέσιμων του αυτοκινήτου (σ.σ. το RAV4 διαθέτει θήκες συνολικής χωρητικότητας 10 λίτρων). Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα σχετικά μικρό τιμόνι, πίσω από το οποίο εντοπίζεται μια ακόμα οθόνη υψηλής ευκρίνειας  7,0 ίντσες που παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων, έχει αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης και όλες τις πληροφορίες που μπορεί να ζητήσει κανείς.

Το σύγχρονο lay out του ταμπλό, δεν λειτούργησε αποτρεπτικά από το να υπάρχουν και «φυσικοί» διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, κάτι που είναι μάλλον πρακτικό και σίγουρα καλοδεχούμενο. Μένουμε λίγο ακόμα στον οδηγό, για τον οποίο έχουμε να πούμε πως η Toyota έχει φροντίσει προκειμένου να νιώθει καλά σε ότι έχει να κάνει με την περιφερειακή ορατότητα, έχοντάς τον τοποθετημένο ψηλά. Ξεκινώντας με το bZ4X για την πρώτη σύντομη οδηγική επαφή μας στην Κοπεγχάγη, το πρώτο που γίνεται αντιληπτό είναι η πολύ ποιοτική κύλιση.

Το πολιτισμένο περιβάλλον της καμπίνας που ούτως ή άλλως περιμένει να βρει κανείς μέσα στο νέο μοντέλο, τονίζεται περαιτέρω προς την κατεύθυνση αυτή, χάρη στην απόλυτη ησυχία και την έλλειψη κραδασμών και λοιπών θορύβων. Η ανάρτηση κάνει τη δουλειά της υποδειγματικά και δύσκολα θα έρθει σε δύσκολη θέση, ανεξάρτητα με το πόσο κακό είναι το ανάγλυφο του εδάφους πάνω στο οποίο θα κινηθεί το αυτοκίνητο. Αυτό που με μαεστρία «κρύβει» το bZ4X από τον οδηγό και τους επιβάτες του, είναι το αυξημένο του βάρος.

Με τιμή εκκίνησης τα 2.060 κιλά, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως φτάνει τους 2,5 τόνους όταν είναι κατειλημμένες όλες οι θέσεις στην καμπίνα και έχουν και τις σχετικές αποσκευές. Αυτό δεν μοιάζει να προβληματίζει το bZ4X που ανταποκρίνεται θαυμάσια σε κάθε πρόκληση. Ούτως ή άλλως, δεν είναι η ισχύς του τέτοια που να περιμένει κανείς εντυπωσιακές επιδόσεις και κατάκτηση της πρώτης θέσης στο GP των φαναριών. Ο λόγος ισχύος- βάρους, δεν δίνει υλικό για να περιμένεις κάτι καλύτερο από την άποψη των επιδόσεων- που όμως είναι κοντά σε αυτές της υβριδικής εκδοχής του RAV4.

Στη σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο στη Δανία, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το πρόγραμμα λειτουργίας εκτός δρόμου X-Mode που έχει εξελίξει η Toyota από κοινού με τη Subaru (που έχει το δίδυμο αντίστοιχο, Solterra). Σε αυτό το σημείο η πρόταση της Toyota κάνει τη διαφορά σε σχέση με όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που έχουμε δει μέχρι τώρα. Βλέπετε, το bZ4X είναι το μόνο μοντέλο του είδους που έχει ρυθμιζόμενο έλεγχο πρόσφυσης και προσφέρει μια δικλείδα ασφαλείας στον οδηγό που θέλει να κινηθεί εκτός δρόμου.

Τα συστήματα υποβοήθησης της κίνησης σε ανηφόρα και κατηφόρα, είναι απλά δύο από τις παραμέτρους που ελέγχει ηλεκτρονικά η κεντρική μονάδα διαχείρισης του μοντέλου. Αυτό που εν τέλει μένει από την οδήγηση της νέας αμιγώς ηλεκτρικής πρότασης της Toyota είναι πως πρόκειται για ένα ευρύχωρο, άνετο και εξαιρετικά αποδοτικό μοντέλο που θα έρθει στην Ελλάδα για να αυξήσει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα ηλεκτρικά, προσφέροντας τον όνομα της Toyota ως εχέγγυο για τη ρόδινη συνύπαρξη για πολλά χρόνια από την αγορά του και μετά.

Το bZ4X θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ελλάδα από τον Ιούλιο (πρώτες παραδόσεις στους πελάτες το Νοέμβριο) με τιμή εκκίνησης απο τις 49.900 ευρώ. O εξοπλισμός είναι υπερπλήρης από την βασική έκδοση Active και σύντομα θα ανακοινωθούν και οι υπόλοιπες Style, Black Edition, Lounge και Loung Plus. 

Το bZ4X προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Σε αυτή με ένα ηλεκτροκινητήρα και κίνηση μπροστά με ισχύ 204 ίππων και στην τετρακίνητη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και συνδυασμένη ισχύ 218 ίππων. Η μικρότερη έκδοση έχει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ., η μεγαλύτερη σε 7,7 δλ., ενώ αμφότερα η τελική είναι στα 160 χλμ./ώρα. με μπαταρία 71,4 kWh που προσφέρει αυτονομία 411 χιλιομέτρων (εμείς είδαμε μια πραγματική στα 320-340 χιλιόμετρα). Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι στις 18 kWh, εμείς καταγράψαμε περίπου 19 kWh. Στάνταρ είναι ο AC φορτιστής 11 kW και ο DC φορτιστής 150 kW, ενώ κάτι σημαντικό είναι πως στάνταρ είναι και η αντλία θερμότητας. Σημειώστε πως το σύστημα διεύθυνσης είναι τεχνολογίας drive-by-wire, ενώ υπάρχει και επιλογή one-pedal οδήγησης.

Με τα συνήθη δεδομένα της αγοράς να καλύπτουν 8 χρόνια χρήσης ή 160.000 χιλιόμετρα– μέσα στα οποία η μπαταρία είναι αποδεκτό να έχει «πέσει» στο 70% της χωρητικότητάς της, η Toyota τολμά να πάει ένα βήμα πιο πέρα: Η εγγύηση του bZ4X είναι για δέκα χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα όπου η μπαταρία θα είναι διατηρημένη στο 90% της χωρητικότητάς της, ενώ κλιμακώνεται ευχάριστα για τον καταναλωτή, καθώς προβλέπεται και εγγυημένη απόδοση έως το 70% της μπαταρίας μετά από 11 χρόνια χρήσης ή… 1.000.000 χιλιόμετρα! Ναι, καλά διαβάσατε. Μιλάμε για 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, για τα οποία η Toyota εγγυάται πως η μπαταρία του bZ4X θα αποδίδει τουλάχιστον στο 70% της αρχικής της απόδοσης.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.