Η βιταμίνη D συντίθεται στον οργανισμό μας κυρίως κατά την έκθεση στον ήλιο, γι’ αυτό και είναι γνωστή ως «βιταμίνη του ήλιου».

Τα συμπτώματα που πρέπει να σας ανησυχήσουν

Είναι πολύ σημαντική για την πρόληψη της οστεοπόρωσης και τη διατήρηση ενός γερού σκελετού ενώ παράλληλα συμμετέχει και στο μηχανισμό της όρασης.

Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι στην ηλιόλουστη Ελλάδα οι άνθρωποι δε θα αντιμετώπιζαν θέμα με την έλλειψή της, στην πραγματικότητα κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 50% του ελληνικού πληθυσμού έχει ανεπάρκεια βιταμίνης D, ενώ το ποσοστό μπορεί να φτάσει και το 80% στους ηλικιωμένους.

Η έλλειψή της από τον οργανισμό δεν διακρίνεται τόσο εύκολα.

Εάν παρατηρήσετε ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω συμπτώματα καλό θα ήταν να απευθυνθείτε στο γιατρό σας.

Αδυναμία στους μυς

«Μια μυϊκή αδυναμία μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μειωμένης πρόσληψης βιταμίνης D στους μυς και στους νευρικούς ιστούς», λέει η Kimberly Mueller, R.D. Οπότε, εάν παρατηρήσετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε τόσες επαναλήψεις στις ασκήσεις σας όσες στο παρελθόν, μπορεί να έχετε έλλειψη.

Stories Κυριακή των Αγίων Πάντων: Κλείνει ο κινητός κύκλος των εορτών – Ποια ονόματα γιορτάζουν Δείτε σε ποιους πρέπει να πείτε «χρόνια πολλά» σήμερα 19/06/2022 11:00 MUST READPower Pass: Πώς θα πάρετε 600 ευρώ – Πώς θα γίνεται η υποβολή των αιτήσεων 19/06/2022 | 16:46 Stories 19-21 Ιουνίου 1913: Η φονική Μάχη Κιλκίς – Λαχανά Η γραμμή των ελληνικών λόχων που εφορμούσαν, με τις απαστράπτουσες υπό τον ήλιο χίλιες και πλέον λόγχες, έμοιαζε με χαλύβδινη ταινία, που πλησίαζε απειλητικά τα εχθρικά ορύγματα 19/06/2022 14:41 MUST READΓαλλία – Εκλογές: Οι πιο κρίσιμες κάλπες για τον Μακρόν 19/06/2022 | 16:46 Ελλάδα Σοκ στην Κρήτη από δύο αιφνίδιους θανάτους Δύο αιφνίδιοι θάνατοι στην Κρήτη μέσα σε λίγες ώρες. 19/06/2022 15:30 MUST READΘεσσαλονίκη: ΙΧ καρφώθηκε σε καγκελόπορτα – Νεκρή η 23χρονη οδηγός 19/06/2022 | 16:46 Ελλάδα Ο Δασκαλάκης «έδωσε» το κίνητρο της Πισπιρίγκου Πώς ο 30χρονος, με την πολύωρη κατάθεσή του, «φώτισε» – ηθελημένα ή άθελά του – το κίνητρο για τις πράξεις της κατηγορουμένης. 19/06/2022 07:23 MUST READΜια μεγάλη δικαίωση για τον Ολυμπιακό και τον Πρίντεζη 19/06/2022 | 16:46 Διατροφή Μήπως έχετε έλλειψη στη Βιταμίνη D; Αυτά τα σημάδια το μαρτυρούν Τα συμπτώματα που πρέπει να σας ανησυχήσουν 19/06/2022 15:29 MUST READΠαιδί: Πώς θα το πειθαρχήσετε χωρίς φωνές, ανάλογα με την ηλικία του 19/06/2022 | 16:46 Culture Live Ναυάγιο Αντικυθήρων: Τα νέα ευρήματα της υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας Η έρευνα διεξάγεται από την Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή στην Ελλάδα, υπό την εποπτεία της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων 19/06/2022 14:01 MUST READΕγώ, η τσούχτρα… 19/06/2022 | 16:46

Πρόσφατα Άρθρα Διατροφή Διατροφή Καστανή ή σκούρα ζάχαρη – Ποια η διαφορά για την υγεία μας; Υπάρχουν τρία είδη ζάχαρης. Η λευκή, η καστανή και η σκούρα. 13/06/2022 20:17 Διατροφή Τι συμβαίνει στο σώμα μας λεπτό προς λεπτό όταν πίνουμε ενεργειακό ποτό Η ξαφνική «έκρηξη» που γίνεται μέσα στο σώμα μας η οποία μας δίνει πρόσκαιρη ενέργεια μόνο καλό δεν κάνει. 10/06/2022 22:33 Διατροφή Πώς συνδέεται η κατανάλωση ψαριού και γαλακτοκομικών με τον καρκίνο Τι έδειξαν δύο έρευνες 09/06/2022 09:59 Διατροφή Πόσα υγρά χρειαζόμαστε κάθε μέρα; Παν μέτρον άριστον. Όχι μόνο η αφυδάτωση, αλλά και η υπερυδάτωση θέτει σε κίνδυνο την λειτουργία του οργανισμού. Χωρίς καθόλου υγρά μπορούμε να ζήσουμε μόνο 3 μέρες 02/06/2022 20:53 Διατροφή Πώς θα καταλάβετε ότι έχετε έλλειψη βιταμίνης Κ Περίπου το 31% των ενηλίκων κινδυνεύουν από ανεπάρκεια βιταμίνης Κ κάτι που μπορεί να έχει επιπτώσεις στα οστά, τις αρθρώσεις και την καρδιά. 01/06/2022 22:27 Διατροφή Ποια είναι τα φρούτα που αδυνατίζουν Όλα τα φρούτα δεν είναι ίδια. Υπάρχουν κάποια που είναι ιδανικά εάν θέλετε να χάσετε κιλά. 01/06/2022 22:00

Έρευνα του περιοδικού The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, αναφέρει ότι οι γυναίκες που παρουσιάζουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D είναι δύο φορές πιο πιθανό να έρθουν κοντά στην κατάθλιψη.

Μεγαλύτερη ευαισθησία στον πόνο

Η έλλειψη της βιταμίνης D έχουν συνδεθεί με χρόνιο πόνο.

Κατάγματα

Η βιταμίνη D προάγει την ανάπτυξη των οστών. Όταν υπάρχει κάποια έλλειψη τα οστά αδυνατίζουν και παθαίνουμε πιο εύκολα κατάγματα.

Υψηλή αρτηριακή πίεση

Η βιταμίνη D βοηθά και στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος.

Υπνηλία

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Sleep Medicine, αναφέρει ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D έχουν συνδεθεί με υψηλότερα επίπεδα υπνηλίας.

Γκρίνια

Η βιταμίνη D επηρεάζει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τη διάθεση.

Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν για να πάρετε τη βιταμίνη D που χρειάζεστε;

Η έκθεση στον ήλιο είναι ένας εύκολος και αξιόπιστος τρόπος. Ο χρόνος της έκθεσης όμως διαφέρει ανάλογα με την ηλικία, τον τύπο του δέρματος, την εποχή, την ώρα της ημέρας.

Επίσης προτιμήστε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D όπως ο σολομός, το σκουμπρί, τα μανιτάρια, το μουρουνέλαιο, ο τόνος, οι σαρδέλες, οι κρόκοι αυγών και το τυρί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.