Την αφοσίωση της Mercedes στο project της Formula 1 επιβεβαίωσε πριν από λίγες ημέρες ο CEO της γερμανικής εταιρίας, Ola Kallenius. Ο Kallenius ξεκαθάρισε ότι η Mercedes δεν πρόκειται να αποχωρήσει ακόμη και εάν οι μονάδες ισχύος δεν γίνουν πλήρως ηλεκτρικές στο εγγύς μέλλον.

Η εμμονή της Mercedes με την ηλεκτροκίνηση δεν είναι τυχαία. Η γερμανική εταιρία έχει θέσει ως στόχο να κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Για έναν κολοσσό του εκτοπίσματος της έχει μεγάλη σημασία μια τεχνολογία των αγωνιστικών αυτοκινήτων η οποία θα συμβαδίζει σε κάποιον βαθμό με εκείνην των αυτοκινήτων παραγωγής.

Ωστόσο, ο Kallenius αναγνωρίζει ότι τα πράγματα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι λίγο πιο περίπλοκα: “Στο σημείο που βρισκόμαστε θα ήταν αφελές να ισχυριστούμε ότι το περσινό GP στο Άμπου Ντάμπι θα μπορούσε να γίνει με πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τεχνολογία των μπαταριών δεν έχει φτάσει ακόμη σε τέτοιο βαθμό εξέλιξης“.

Η φόρμουλα που θα ισχύει από το 2026 για τις PU αναμένεται να ανακοινωθεί από την ομοσπονδία εντός της χρονιάς. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes πιστεύει ότι το σπορ κινείται προς την σωστή κατεύθυνση: “Οι νέοι κανονισμοί δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στον ηλεκτροκινητήρα. Θα υπάρχει, φυσικά, κινητήρας εσωτερική καύσης. Όμως, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαστήριο ανάπτυξης καυσίμων με μηδενικές εκπομπές CO2“.

Η Mercedes ήταν ανάμεσα στις εταιρίες που στήριξαν από την αρχή το πρωτάθλημα της Formula E. Ο Kallenius, ωστόσο, δεν τρέφει αυταπάτες: “Η Formula 1 θα είναι πάντα η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το ότι οδεύει προς μηδενικές εκπομπές CO2, αυξάνοντας τον ρόλο του ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ θετικό. Θα μείνουμε για να αγωνιστούμε“.

Ο Kallenius παραδέχεται ότι οι λόγοι της παραμονής της Mercedes είναι, όπως αναμενόταν, και οικονομικοί. Η δημοτικότητα του σπορ αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. “Το σπορ μεγαλώνει συνεχώς. Ιδίως στις μικρότερες ηλικιακά ομάδες.

Το Drive to Survive έπαιξε μεγάλο ρόλο σε αυτό. Είμαστε χαρούμενοι που είμαστε μία από τις μεγάλες δυνάμεις της F1. Μας βοηθάει τόσο στον τομέα της τεχνολογίας όσο και του marketing. Πιστεύουμε ότι το σπορ έχει λαμπρό μέλλον” ολοκλήρωσε ο CEO της Mercedes.

Το λαμπρό, αυτό, μέλλον του σπορ φαίνεται ότι βλέπουν εδώ και αρκετό καιρό στο γκρουπ της VW. Γι’ αυτό και έχει αποφασιστεί η είσοδος των Audi και Porsche στο πρωτάθλημα από το 2026, όταν θα ισχύσουν και οι νέοι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος.

Για την Porsche η συμμετοχή θα πρέπει να θεωρείται μάλλον δεδομένη. Η Red Bull περιμένει την γερμανική εταιρία με ανοιχτές αγκάλες μη έχοντας κάποια δέσμευση με προμηθευτή μετά το πέρας της παρούσας φόρμουλας. Χάρη στην Red Bull Powertrains, η τεχνολογία της Honda έχει παραμείνει στο Milton Keynes, διασφαλίζοντας στους Verstappen και Perez μία πολύ ανταγωνιστική PU. Μία πιθανή σύμπραξη με την Porsche στο μέλλον μόνο οφέλη φαίνεται ότι θα έχει και για τις δύο πλευρές.

Από την άλλη, η συμμετοχή της Audi είναι μια πιο περίπλοκη ιστορία. Η McLaren έχει αρνηθεί ως τώρα αρκετές προτάσεις εξαγοράς από τους Γερμανούς. Φαίνεται ότι η Audi θα πρέπει να αναζητήσει κάποια άλλη ομάδα διατεθειμένη να της δώσει “γη και ύδωρ”. Μέχρι στιγμής έχουν ακουστεί τα ονόματα των Sauber, Williams και Aston Martin. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να φτιάξει την δική της ομάδα από το μηδέν.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.