Τα Swarm Data που συλλέγονται από όλες τις διασυνδεδεμένες ηλεκτρονικές συσκευές θα μπορούσαν να είναι το κλειδί για την αυτόνομη οδήγηση στο άμεσο μέλλον.

Τα «Swarm Data», που σε ελεύθερη μετάφραση αποδίδονται και ως «Δεδομένα Σμήνους», είναι ένας όρος που εμφανίζεται συχνά τα τελευταία δύο χρόνια.

Ο όρος αυτός αφορά σε δεδομένα που συλλέγονται από πολλαπλές πηγές (δημιουργώντας ένα σμήνος) και μοιράζονται μέσω του cloud με όλους τους συνδεδεμένους λογαριασμούς. Τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάθε είδους εφαρμογές και τεχνολογικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένων για παράδειγμα, των προειδοποιήσεων των οδηγών για επερχόμενους κινδύνους και δυσμενείς συνθήκες που αφορούν στις κυκλοφοριακές συνθήκες ή την κατάσταση του δρόμου.

Τον περασμένο μήνα, η Volkswagen ανακοίνωσε την τελευταία έκδοση του Travel Assist με Swarm Data. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί μέρος του «πακέτου» (ή «σουίτας» αν προτιμάτε) ADAS του Ομίλου VW και με την τεχνολογία που υποστηρίζει τις λειτουργίες του συστήματος αλλά και την πιο εξελιγμένη ανάλυση των δεδομένων του GPS, θα υποστηριχθεί στο μέλλον η αυτόνομη οδήγηση.

Θυμίζουμε πως το 2017, η Volkswagen υπέγραψε συμφωνία με την ισραηλινή εταιρεία τεχνολογίας Mobileye για την εξέλιξη των δυνατοτήτων του συστήματος διαχείρισης των δεδομένων που συλλέγονται από το δρόμο και τις διαδρομές. Δύο μπροστινές κάμερες «διαβάζουν» τη διαγράμμιση της ασφάλτου και λαμβάνουν δεδομένα από το δρόμο, τα οποία με τη σειρά τους «ερμηνεύονται» από τη μονάδα διαχείρισης της Mobileye, και στη συνέχεια συμπιέζονται ως αρχεία για να «ανέβουν» σε ένα cloud δεδομένων. Όσο η αποθήκευση δεδομένων αυξάνεται, αυτά χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία και τη συνεχή βελτίωση των ψηφιακών χαρτών υψηλής ευκρίνειας, με πολύ ακριβείς πληροφορίες για το GPS του αυτοκινήτου.

Το GPS και το σήμα τοποθεσίας του αυτοκινήτου, είναι ιδιαίτερα σημαντικά «στοιχεία- κλειδιά» θα λέγαμε, για την αυτόνομη οδήγηση. Το νέο Travel Assist με Swarm Data κάνει όλα όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα Adaptive Cruise Control των αυτοκινήτων, ενώ μπορεί να κρατάει το αυτοκίνητο λίγο πιο δεξιά (και όχι ακριβώς στη μέση) της λωρίδας κυκλοφορίας.

Δύο ραντάρ στο πίσω μέρος και ένα σύστημα υπερήχων επιτρέπουν επίσης στο αυτοκίνητο να παρακολουθεί την περίμετρό του για τυχόν ύπαρξη άλλων οχημάτων, ενώ με ταχύτητα από 100 χλμ./ώρα και πάνω, μπορεί να ολοκληρώσει ελιγμούς αλλαγής λωρίδας αυτόνομα- με την «συναίνεση» του οδηγού.

Στην πρόσφατη Έκθεση Τεχνολογίας CES του Λας Βέγκας, η Zeekr που ανήκει στη Ford και η Geely EV, προχώρησαν επίσης σε συμφωνίες με την Mobileye για να ανακοινώσουν προγράμματα που αφορούν στο σύστημα χαρτογράφησης της εταιρείας που θα βασίζονται στα Swarm Data.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.