Ποιες είναι οι κινήσεις για την ψηφιοποίηση του ΟΛΘ – Όλα όσα παρουσιάστηκαν τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου Logi.C 2022.

Ερευνητικό πρόγραμμα για τη χρήση έξυπνων εμπορευματοκιβωτίων που εκμεταλλεύονται τεχνολογίες IoΤ και προσφέρουν την ακριβή θέση των κοντέινερ σε ένα περιβάλλον δικτύωσης αισθητήρων για τη συλλογή δεδομένων υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας. Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ έχει διάρκεια δυο ετών και ξεκίνησε να τρέχει το Δεκέμβριο του 2021. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ.

Όπως έκανε γνωστό κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο διήμερο συνέδριο, που έριξε χθες την αυλαία του, Logi.C 2022, ο καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ΔΙΠΑΕ, Δημήτρης Φωλίνας, ολοένα και αυξάνεται η τάση για την χρήση έξυπνων container, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια και παρέχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης.

Σύμφωνα με τον κ. Φωλίνα, η χρήση των έξυπνων εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στον ΟΛΘ, που λειτουργεί ως βάση για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στους πελάτες του για την αποτελεσματική, αποδοτική και ασφαλή μεταφορά και διαχείριση εμπορευμάτων.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΟΛΘ

Στις κινήσεις που γίνονται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΛΘ αναφέρθηκε ο Χρήστος Παπαδόπουλος από το τμήμα Πληροφορικής της εταιρείας.

«Στόχος του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η αλλαγή δυνατοτήτων και κουλτούρας» ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας πως ο ΟΛΘ υλοποιεί ευρωπαϊκά προγράμματα προς αυτή την κατεύθυνση, το data ports, που στοχεύει στη διασύνδεση των υφιστάμενων ψηφιακών υποδομών των θαλάσσιων λιμένων και των συστημάτων σε μια πλατφόρμα βιομηχανικών δεδομένων που θα βασίζεται στην τεχνολογία blockchain, με κανόνες για την ασφαλή και αξιόπιστη ανταλλαγή δεδομένων προσφέροντας ισχυρές υπηρεσίες ανάλυσης. Επίσης ο ΟΛΘ υλοποιεί το πρόγραμμα iTerminals που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ψηφιοποίησης των λιμενικών λειτουργιών και της υιοθέτησης της τεχνολογίας βιομηχανίας 4.0 στον τομέα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, το 55% των εταιρειών στην Ευρώπη επισημαίνει ότι η πανδημία ενίσχυσε την ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό. Σημειώνεται πως με βάση στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο μέχρι το 2020 το 37% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη δεν είχε κάνει καμία προσπάθεια για ψηφιακό μετασχηματισμό. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Αμερική ήταν μικρότερο, καθώς άγγιζε το 27%.

Για την ανάγκη ψηφιοποίησης μίλησε και ο διευθυντής ερευνών του Ινστιτούτου Πληροφορικής, Μανώλης Λουράκης, ο οποίος παρουσίασε την τεχνολογία της υπολογιστικής όρασης στην υποστήριξη της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με στοιχεία του 2019 που παρουσίασε ο κ. Λουράκης η διακίνηση του 80% των εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης, εξ αυτών το 60% αφορά εμπορευματοκιβώτια. Η εν λόγω διακίνηση αποτιμάται σε 14 τρις δολάρια.

Στη σημασία της διασύνδεσης και ψηφιοποίησης των λιμανιών της χώρας, που αγγίζουν τα 88, αναφέρθηκε ο Απόστολος Μπιζάκης, διευθύνων σύμβουλος της ΤREDIT AE υπογραμμίζοντας πως απαιτείται, μεταξύ άλλων, ασφάλεια λιμένων, διασύνδεση με δίκτυα μεταφορών, χάραξη γενικότερης πολιτικής και στρατηγική ανά λιμένα ή περιοχή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.