Με δύο νέες και ταχύτερες γερανογέφυρες εξοπλίστηκε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης οι οποίες θα είναι σε πλήρη λειτουργία τον Ιούλιο.

ΠροηγούμενοΕΛΑΣ: Έντεκα βόμβες μολότοφ εντοπίστηκαν κοντά στη ΣΘΕ (ΦΩΤΟ)Επόμενο Παγκόσμια Ημέρα για τους Πάσχοντες με Κοιλιοκάκη: Παρουσίαση του gluten free χάρτη της πόλης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Πρόκειται για τις γερανογέφυρες 5 και 6 τύπου New Panamax STS (Ship To Shore), αξίας 15,7 εκατ. ευρώ, σχεδιασμένες με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας βελτιστοποιώντας, έτσι την παραγωγικότητα τους και θα εξυπηρετούν μεγάλα πλοία με κοντέινερ που θα φθάνουν στο λιμάνι της πόλης. Με την παραλαβή τους ολοκληρώνεται το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων σε μηχανολογικό εξοπλισμό ενώ μαζί με την επέκταση του προβλήτα 6, το λιμάνι θα μπορεί πλέον να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας όπως και πλοία κύριων γραμμών.

Σε δηλώσεις του ο Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος ΟΛΘ Α.Ε. κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των δύο γερανογέφυρων τόνισε ότι «Πολύ θετικό ότι το λιμάνι με τις 2 γερανογέφυρες γίνεται ανταγωνιστικό στην ευρύτερη περιοχή, μας δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα, επομένως είναι τεράστιες οι προοπτικές από τη στιγμή που αναβαθμίζουμε αλλά και εκσυγχρονίζουμε τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις υποδομές του ΟΛΘ».

Από την πλευρά του ο Κώστας Κοντογιάννης που ανήκει στη τεχνική διεύθυνση του Λιμένα Θεσσαλονίκης εξήγησε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο γερανογέφυρων και τα πλεονεκτήματά τους συγκριτικά με τις υπόλοιπες τέσσερις που ανήκουν στον ΟΛΘ. «Ασχολήθηκα με την παραγγελία των γερανογέφυρων, το χτίσιμο, το ταξίδι τους, την εκφόρτωση αλλά και θα συνεχίσουμε με την παράδοση. Είναι σχεδιασμένες για να λειτουργούν στο υφιστάμενο κρηπίδωμα και αναβαθμισμένες σε μέγεθος προκειμένου να εξυπηρετούν μεγαλύτερα πλοία. Το μήκος της γερανογέφυρας κατά μήκος της γερανοτροχιάς είναι μικρότερο ώστε να δουλεύουν πιο εύκολα η μια κοντά στην άλλη, το οποίο δεν το είχαν οι προηγούμενες γερανογέφυρες. Έχουν 56 μέτρα μήκος σε σύγκριση με την 3η και 4η που έχουν 50 μέτρα μήκος. Οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες και έχουν περισσότερα συστήματα ασφαλείας και πιο εξελιγμένα για τους χειριστές όπως και συστήματα γρήγορης αλλαγής του spreader που πιάνει μια γερανογέφυρα το κοντέινερ για να το βγάλει έξω. Το φορτίο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τις 3 και 4 ενώμμπορούν να σηκώσουν 65 πόντους κάτω από το spreader, δηλαδή τα βαρύτερα κοντέινερ που υπάρχουν αυτή τη στιγμή».

Στη συνέχεια, ο Διευθύνων Σύμβουλος  και Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε, Franco Nicola Cupolo αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης όσον αφορά την εξυπηρέτηση στις βαλκανικές χώρες (Ρουμανία, Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία) αλλά και άλλων χωρών από την κεντρική Ευρώπη. «Είμαστε περήφανοι για τις 2 νέες γερανογέφυρες με τις οποίες θα μπορούμε να διαχειριστούμε τα μεγάλα πλοία. Μετά από 25 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα φιλοξενεί και θα συνδέεται με Ασία, Αμερική και με τα βαλκάνια απευθείας. Ιστορική και σημαντική αναβάθμιση για το λιμάνι το οποίο επιβεβαιώνει ότι η Θεσσαλονίκη θα αποτελεί την κύρια πύλη της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Όσον αφορά το πρόβλημα που εντοπίζεται με τις καθυστερήσεις στην πύλη 16, ο κ. Λιάγκος ανέφερε ότι «Προσπαθούμε να το λύσουμε σε συνεργασία με τις τελωνειακες αρχές. Πριν από τέσσερις ημέρες υπογράφτηκε σύμφωνο συνεργασίας ούτως ώστε τα κενά φορτία κοντέινερ να περνούν μέσω της πύλης 10 και αυτό ήδη έχει αποφορτίσει κατά 20% την κίνηση της πύλης 16. Γίνονται και άλλες ενέργειες για να φτάσουμε στην τελική επίλυση του προβλήματος».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.