H VW αναβαθμίζει το  T-Roc και κάνει το απαραίτητο update στο ψηφιακό του υπόβαθρο προκειμένου να παραμείνει πανευρωπαϊκό best seller.

Πίσω στο 2017, πριν χάσουμε τον μπούσουλα με τα ηλεκτρικά και τις αυτονομίες, η αυτοκινητοβιομηχανία ζούσε στον πυρετό των SUV. Μια λάθος κίνηση, ένα μοντέλο σε κακό timing ή μερικοί μήνες αργοπορίας, θα μπορούσαν να κρίνουν τα πάντα. Και για την VW το T-Roc ήταν αυτό ακριβως που λέμε η σωστή κίνηση στην πιο σωστή στιγμή.

Τι και αν από την πρώτη στιγμή δεν έλειψαν οι αναφορές στα σκληρά πλαστικά και την low budget εικόνα του σαλονιού. Το Τ-Roc είχε εκείνο το χάρισμα της VW να φτιάχνει αυτοκίνητα που αρέσουν στο μάτι και κολακεύουν το αγοραστικό κριτήριο σε ένα ευρύ κοινό σε όλο τον πλανήτη (αγαπιέται ιδιαίτερα και στην Κίνα μεταξύ άλλων).Έχοντας ως βάση μάλιστα το έτσι και αλλιώς χαρισματικό Golf, η επιτυχία ήταν προδιαγεγραμμένη.

Και έτσι έγινε τελικά, με πάνω από 1 εκατομμύριο πωλήσεις μέσα σε τέσσερα χρόνια. Με πρωτιές σε πολλές χώρες της Ευρώπης στην κατηγορία του. Και με κυριαρχική διάθεση και μέσα στην ίδια την VW, αφού εν τέλει κατάφερε να βρεθεί μπροστά και από το Golf στην εμπορική επετηρίδα της μάρκας.

Μετά από τέσσερα χρόνια λοιπόν στην πρώτη γραμμή των ευρωπαϊκών SUV, φθάνει το πλήρωμα του χρόνου για το τυπικό facelift στο μέσο της ζωής ενός μοντέλου. Ένα facelift που όπως φαίνεται η VW πήρε στα σοβαρά κάθε γκρίνια που ακούστηκε για το πρώτο Τ-Roc. Kαι έκανε τις απαραίτητες “χειρουργικές” κινήσεις για ένα φρεσκάρισμα ουσιαστικό αλλά και σοφά μελετημένο στο να μην αλλάξει την επιτυχημένη συνταγή του μοντέλου.

Η ανανέωση αυτή ξεκινά από το αμάξωμα. Η βασική σχεδιαστική αντίληψη παραμένει η ίδια. Και δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει, μιας και το T-Roc αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή έχοντας εκείνη την χαρακτηριστική σχεδιαστική σιγουριά της VW που κάνει όλους να βρίσκουν κάτι ενδιαφέρον και ελκυστικό πάνω στα αυτοκίνητά της.

Οι αλλαγές λοιπόν εντοπίζονται σε επιμέρους σημεία τονίζοντας λίγο περισσότερο τα πιο εκφραστικά στοιχεία του αμαξώματος. Όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, το μεγαλύτερο μέρος των αλλαγών εστιάζεται στη μάσκα με τους καινούργιους LED προβολείς και ελαφρώς νέα σχεδίαση, με περισσότερη χρήση χρωμίου που επεκτείνεται και σε άλλα σημεία του αμαξώματος.

Ως προαιρετικός εξοπλισμός διατίθεται το σύστημα IQ. Light, με προβολείς LED Matrix. Το σύστημα αυτό διαθέτει 24 ανεξάρτητα LED, τα οποία ενεργοποιούνται σε διαφορετικά μοτίβα και προσαρμόζονται στις φωτιστικές συνθήκες του δρόμου έτσι ώστε να μην ενοχλούν τους απέναντι αλλά και να εξασφαλίζουν καλύτερη ορατότητα για τον οδηγό. Μαζί με το σύστημα αυτό διατίθεται και μία φωτιζόμενη μπάρα που διατρέχει όλη την εμπρός μάσκα, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο μία “σύνδεση” με τα μοντέλα της σειράς ΙD.

Στο πίσω μέρος τα νέα φώτα με τα φιμέ κρύσταλλα προσδίδουν έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα ενώ υπάρχουν και νέα φλας με δυναμικά μοτίβα λειτουργίας. Επιπλέον διατίθενται νέας σχεδίασης ζάντες από 17 έως και 19 ίντσες. Ενώ έχουν προστεθεί κάποια καινούργια χρώματα, καθώς και η δυνατότητα διχρωμίας, με μαύρη την οροφή, τους καθρέπτες και την εμπρός κολόνα.

Oι μεγαλύτερες αλλαγές και βελτιώσεις έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό του T-Roc. Η VW άκουσε τα όποια παράπονα για την εικόνα του μοντέλου της πρώτης φάσης και προχώρησε σε αναβάθμιση τόσο των υλικών που χρησιμοποιούνται όσο και στο ψηφιακό πακέτο παροχών και συστημάτων.

Το νέο ταμπλό έχει πλέον μαλακά και σαφώς πιο ποιοτικά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ενώ βελτιωμένος είναι και ο διάκοσμος τόσο στις πόρτες όσο και στα καθίσματα. Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλότερα τοποθετημένη από αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού, κάτι που γενικά αρέσει στο κοινό της κατηγορίας και παράλληλα εξασφαλίζει πιο άνετη κατόπτευση του δρόμου.

Η άλλη μεγάλη αναβάθμιση εντοπίζεται στο νέο ψηφιακό περιβάλλον που παρουσιάζει το σαλόνι του T-Roc. Η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων (8,0 ή 9,2 ιντσών ανάλογα με την έκδοση) είναι πλέον τοποθετημένη ελεύθερα στο κέντρο της κονσόλας, θυμίζοντας αρκετά tablet και εξασφαλίζοντας καλύτερη οπτική επαφή από τον οδηγό.

Στην οθόνη αυτή «τρέχει» το νέο λογισμικό Modular Infotainment Toolkit 3 διαθέτοντας τα νέα μενού και τις εξελιγμένες λειτουργίες που υπάρχουν και στο Golf της 8ης γενιάς. Μαζί με αυτά έχει αλλάξει και όλο το module του συστήματος κλιματισμού, με τους φυσικούς διακόπτες να έχουν δώσει την θέση τους σε διακόπτες αφής. Μία επιλογή που δείχνει μοντέρνα και high-tech όμως στην πράξη είναι μάλλον δύσχρηστη και απαιτεί εξοικείωση για να κάνεις την σωστή ρύθμιση.

Επανασχεδιασμένο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι, με αρκετούς διακόπτες που αλλάζουν τις ενδείξεις και τα μενού στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το Digital Cockpit είναι στάνταρ στο νέο T-Roc, με οθόνη TFT 8,0 ιντσών στη βασική έκδοση ή 10,25 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις.

Το ψηφιακό υπόβαθρο του νέου T-Roc έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, με διαθέσιμη προαιρετικά την υπηρεσία We Connect Plus για πρόσβαση σε λειτουργίες όπως ο φωνητικός έλεγχος ή σε υπηρεσίες streaming. Υπάρχουν επίσης διαθέσιμες οι λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν και ασύρματα.

Αναπόφευκτα, στο νέο T-Roc υπάρχει και η «ενημέρωση» στα πιο σύγχρονα συστήματα για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Τα συστήματα αυτά είναι πολλά και κάποια ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό, αν και από την βασική έκδοση προσφέρονται στοιχεία όπως το IQ. Drive Travel Assist με Predictive Cruise Control ACC, Side Assist με επαυξημένες λειτουργίες, Park Assist, Front και Lane Assist και πολλά ακόμα.

Σε ότι αφορά τους χώρους, το T-Roc παραμένει ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του, με αρκετή ευρυχωρία στο πίσω μέρος και τον τυχόντα τρίτο επιβάτη. Αρκετά μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, από τα 445 έως και τα 1.290 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, με πολύ μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας και κανονικό σχήμα που βολεύει αρκετά στην πλήρη εκμετάλλευσή του.

Εστιάζοντας την ανανέωση στα σημεία που είχε δεχτεί την πιο σκληρή (και δίκαιη) κριτική, η VW διατήρησε αμετάβλητο το μηχανολογικό υπόβαθρο στο νέο T-Roc. Κάτι που αποδεικνύεται μία σοφή κίνηση, καθώς ήδη το αυτοκίνητο είχε μία πολύ συγκροτημένη παρουσία, η οποία χάρη στο αναβαθμισμένο σαλόνι, τονίζει ξεκάθαρα τον premium χαρακτήρα του.

Στην δοκιμή είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση με τον TSI 1.500 κυβικών και των 150 ίππων και το αυτόματο DSG των επτά σχέσεων. Ένας ιδανικός συνδυασμός για τον χαρακτήρα του T-Roc, με το εξελιγμένο μοτέρ της εταιρίας να είναι υπόδειγμα ομαλής και πολιτισμένης λειτουργίας και το αυτόματο κιβώτιο να εκμεταλλεύεται ιδανικά την ευρεία καμπύλη ροπής του κινητήρα και να αντιδρά σβέλτα στις εντολές του οδηγού, χωρίς ενοχλητικά κομπιάσματα και καθυστερήσεις στα κατεβάσματα.

Παράλληλα το μοτέρ διαθέτει δείχνει το εξαιρετικό του τεχνολογικό υπόβαθρο και στην κατανάλωση καυσίμου, έχοντας εκτός των άλλων και την δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων σε συνθήκες ρολαρίσματος ή χαμηλής πίεσης στο γκάζι. Είναι ενδεικτικό ότι είδαμε τιμές που άγγιξαν και τα 6,5 λτ/100 χλμ. σε εκδρομικού τύπου ταξίδι Αθήνα-Πάτρα, με μία μέση τιμή στο σύνολο της δοκιμής μας να μην ξεπερνά τα 7,5 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες με κίνηση και στην πόλη.

Ο κινητήρας αυτός (και το κιβώτιο) είναι το σημείο αναφοράς στην γενικότερη παρουσία του αυτοκινήτου στον δρόμο. Η ομαλή και γραμμική του απόδοση ταιριάζει γάντι με το αναβαθμισμένο σαλόνι, και δημιουργούν ως σύνολο ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όντας το πιο ήσυχο και πολιτισμένο της κατηγορίας του.

Χρειάζεται να ξεπεράσεις κατά πολύ τα νόμιμα όρια ταχύτητας για να αρχίσουν να σε ενοχλούν μηχανικοί και αεροδυναμικοί θόρυβοι, κάτι που σε όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού θα συμβεί πολύ νωρίτερα από ότι στο T-Roc.

Aυτή η ουσιαστικά premium συμπεριφορά του T-Roc, υποστηρίζεται και από την λειτουργία της ανάρτησης, που μοιάζει ιδανικά ισορροπημένη ανάμεσα στον έλεγχο του αμαξώματος και την άνεση για τους επιβάτες. Στα εγκάρσια, και ιδίως με χαμηλές ταχύτητες, η πίσω ανάρτηση θα αντιδράσει λίγο πιο «ξερά» από ότι θα περίμενε κανείς. Όμως σε πιο ανοιχτά κομμάτια λειτουργεί με απόλυτη αυτοπεποίθηση και σιγουριά, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και απολύτως ελεγχόμενες, ακόμα και υπό πίεση, ενώ αναπάντεχα ζωντανό και γεμάτο πληροφορία είναι το τιμόνι. Στα συν και τα πολύ καλά σε αίσθηση φρένα, που έδειξαν ικανά να αντέξουν σε δύσκολες αποστολές ή σε κάποια ρυμούλκηση.

Εκτός ασφάλτου, αποδίδει όπως θα περίμενε κανείς από ένα δικίνητο SUV αυτής της κατηγορίας, βασιζόμενο κυρίως στην επαρκή απόσταση από το έδαφος, και πάντα με το άγχος και την προσοχή που απαιτούν τα ασφάλτινα ελαστικά.

Συνοψίζοντας, είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή ότι η VW ανανέωσε το T-Roc στα σημεία εκείνα που είχε ήδη αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του χωρίς να πειράξει τα βασικά στοιχεία της συνταγής που παραμένουν ακόμα και σήμερα επίκαιρα και χωρίς τεχνολογικές ρυτίδες.

Οι βελτιώσεις στο σαλόνι είναι ευπρόσδεκτες (αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερους φυσικούς διακόπτες), το ψηφιακό υπόβαθρο ενημερώθηκε με όλα τα σύγχρονα δεδομένα, ενώ και η εμφάνιση, έστω και διακριτικά, απέκτησε μια λίγο πιο εκλεπτυσμένη αίσθηση χωρίς να χάσει την VW ταυτότητά του.

Από εκεί και πέρα παραμένει ένα κλασικό VW αυτής της κατηγορίας, όντας ουσιαστικά premium και άνετο στον τρόπο που κινείται, αθόρυβο και ξεκούραστο στα μεγάλα ταξίδια, και με ένα άκρως αποτελεσματικό driveline κινητήρα-κιβωτίου-αναρτήσεων που το διατηρεί και πάλι στην πρώτη γραμμή των επιλογών για αυτή την κλάση των SUV.

Η τιμή του ξεκινά από τις 25.900 ευρώ για την έκδοση Life με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο και από τις 27.250 ευρώ για την έκδοση με το DSG. H πιο value for money επιλογή της γκάμας είναι αυτή που βλέπετε στις φωτογραφίες της δοκιμής, η Style με το DSG και την τιμή να ξεκινά από τις 28.250 ευρώ.

Ένα κόστος μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας όπως πλέον έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα στην αγορά, το οποίο πάντως συνδυάζεται και με ένα πολύ πλήρες πακέτο εξοπλισμού.

Εν κατακλείδι, αν μέχρι τώρα το T-Roc ήταν ανάμεσα στην μικρή λίστα των επιλογών σας, η νέα γενιά το βάζει ξεκάθαρα στην πρώτη θέση. Μπορεί αλλού να βρείτε λίγο πιο σπορ οδηγικό χαρακτήρα, αλλού λίγο μεγαλύτερους χώρους ή μια πιο εντυπωσιακή σχεδίαση.

Όμως πουθενά δεν θα βρείτε αυτή την αίσθηση πληρότητας και υψηλής απόδοσης ως σύνολο. Και αυτό είναι που έδινε και θα συνεχίσει να δίνει στο T-Roc τον τίτλο του best seller της κατηγορίας του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA T-ROC 1.5 TSI DSG
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250 Νm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (DSG)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.6 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 6.5 l/100 Km / 8,2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 142 gr/km (WLTP)
Βάρος: 1.353 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.251/1.819/1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 – 1.290 lt
Τιμή: από 25.900€

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.