Με την iX η BMW συνεχίζει ένα έργο που έμοιαζε να έχει μείνει στη μέση, μιας και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί από το μηδέν για να είναι ηλεκτρικό.

Αυτό ήταν κάτι που είχε να κάνει η γερμανική εταιρεία από το i3 του οποίου η ιστορία έχει ξεκινήσει εδώ και σχεδόν μια δεκαετία.

Οι REO Speedwagon στο «Take it on the run» λένε πως «talk is cheap when the story is good» και κάπως έτσι θα επιχειρήσουμε συνοπτικά κι εμείς να σας δώσουμε το «στίγμα» ετούτης εδώ της BMW που έρχεται να αλλάξει το αποτύπωμα της ηλεκτρικής προσέγγισης της εταιρείας στο σύνολό της.

Οδηγώντας διαδοχικά την i4 και την iX, μπορούμε να σας καταθέσουμε μετά λόγου γνώσεως πως έχει πολύ μεγάλη διαφορά ένα αυτοκίνητο που έχει «και ηλεκτρική έκδοση», από ένα που είναι βασισμένο σε πλατφόρμα εξ αρχής σχεδιασμένη για αποκλειστική τέτοια εφαρμογή. Ότι και να πει κανείς για την αισθητική της, μια και το θέμα εν προκειμένω, είναι τελείως υποκειμενικό, η iX είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό αυτοκίνητο και απολύτως επιβλητικό -και λόγω διαστάσεων.

Όσοι έβρισκαν την i8 συγκλονιστική (μεταξύ των οποίων είναι και ο γράφων) δεν θα ξετρελαθούν με την iX. Μπορεί να «βλέπει» κανείς την εξέλιξη, από τότε έως και σήμερα αλλά σίγουρα από την εταιρεία που έχει στο παλμαρέ της σχήματα όπως τα πρώτα της «οικογένειας i», θα περίμενε κάτι διαφορετικό σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική.

Ειδικά για το εμπρός μέρος της iX, ο χαρακτηρισμός «επιβλητικό» είναι ο πιο ωραίος που μπορεί να αρθρωθεί. Κάτι που για το πίσω δεν ισχύει, καθώς αυτό «βγάζει» μια συνέπεια ως προς το φουτουρισμό που εκπροσωπεί, ενώ δίνει και το στίγμα της εταιρείας, παρά το γεγονός πως δεν έχουμε δει κάτι παρόμοιο από τη BMW. Κοντολογίς, το πίσω μέρος της iX είναι πιο όμορφο, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια.

Η πλατφόρμα CLAR πάνω στην οποία έχει «χτιστεί» η iX δίνει το δικό της στίγμα από την πρώτη στιγμή και τα πρώτα μέτρα που κάνεις πίσω από το τιμόνι που 5μετρου ηλεκτρικού SUV. Το στίγμα για τη διαφορετικότητα στο δίνει από την πρώτη κιόλας ματιά, μόλις ανοίξεις την εντυπωσιακή πόρτα που δεν έχει πλαίσιο για τα παράθυρα και αντικρίσεις το «γυμνό» ανθρακόνημα στο πλαίσιο και τα καθίσματα που δεν θυμίζουν σε τίποτα καθίσματα τυπικής BMW. Οπτικά περισσότερο θυμίζουν πολυθρόνες με ωραίο περφορέ δέρμα και flat έδρα- πλάτη, παρά αυτοκίνητο που κάποια στιγμή «θα στρίψει» και θα πρέπει στοιχειωδώς να «κρατήσει» τα σώματα στη θέση τους.

Η πραγματικότητα βέβαια, εκπλήσσει μια και τα καθίσματα, παρά την όψη τους που συνηγορεί για το αντίθετο, στηρίζουν επαρκώς το σώμα- που για τους μπροστά, προσφέρει τόσο αερισμό/ θέρμανση, όσο και χαλαρωτικό μασάζ στην πλάτη. Από την εκκίνηση και μετά, αρχίζουν τα «ωραία» με το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW. Παρά το απόβαρο των 2.440 κιλών, η iX δίνει την αίσθηση ενός ανάλαφρου μοντέλου που κινείται με χάρη και τον ανώτερο πολιτισμό που εξασφαλίζει η (σχεδόν) απόλυτη ησυχία της ηλεκτροκίνησης. Λέμε «σχεδόν» καθώς η υπόκρουση με τη συγχορδία δια χειρός Hans Zimmer είναι απολαυστική και «σπάει» τόσο- όσο την απόλυτη ησυχία της πολύ καλά μονωμένης καμπίνας που απολαμβάνουν οι επιβάτες.

Σε αυτούς αφιερώνεται η ανωτερότητα της καμπίνας, που απαλλαγμένη από τις συμβάσεις μιας πλατφόρμας που δεν έχει σχεδιαστεί για φιλοξενία θερμικών κινητήρων και ανάλογων μηχανικών μερών, δίνει ρεσιτάλ ευρυχωρίας και άνεσης. Το τελείως επίπεδο πάτωμα, δίνει τον επιπλέον χώρο για τα πόδια των πίσω, ενώ και οι μπροστά, έχουν σημαντικά μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας κινήσεων και περισσότερους χώρους για αντικείμενα. Αντίστοιχα, στο χώρο αποσκευών των 500 λίτρων, δεν υπάρχει ανάγκη που πρακτικά δεν καλύπτεται, αφήνοντας όμως ακόμα πιο «ακάλυπτη» την επιλογή της BMW να μην προσφέρει ένα «frunk» (χώρο για αποσκευές μπροστά), έστω και μικρό.

Στην πραγματικότητα αυτό είναι και το μεγαλύτερο «αγκάθι» που πρέπει να επεξεργαστεί κάποιος στην περίπτωση της iX. Το 5μετρο αμάξωμα με το ευμέγεθες μπροστινό μέρος, έχει ένα μεγάλο καπό το οποίο δεν ανοίγει για κανένα λόγο, παρά μόνο από τους εξουσιοδοτημένους επισκευαστές της BMW, όταν και αν προκύψει κάποια ανάγκη στο ένα από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ που βρίσκεται εκεί. Το μόνο «κινούμενο μέρος» του μπροστινού όγκου, είναι το σήμα της BMW στο επάνω μέρος, πάνω από τη μεγάλη και «κλειστή» (αλλά γεμάτη αισθητήρες) μάσκα, που ανασηκώνεται για να δώσει πρόσβαση για συμπλήρωση υγρού για το σύστημα πλύσης των παρμπρίζ.

Πέραν αυτού όμως, όλες οι υπόλοιπες «λεπτομέρειες» του αυτοκινήτου, είναι από απλά ικανοποιητικές για το μέγεθος και το κόστος του, έως εντυπωσιακές. Μια από αυτές (τις δεύτερες) είναι και η ηλεκτροχρωματική τεχνολογία της γυάλινης πανοραμικής ηλιοροφής Sky Lounge (3.439 €), που καλύπτει όλο τον ουρανό και δίνει τη δυνατότητα με τη χρήση ενός διακόπτη αφής, να γίνει από σχεδόν απόλυτα διάφανη, έως οριακά φωτοδιαπερατή, κόβοντας με τον τρόπο αυτό το σκληρό φως του ήλιου από την καμπίνα του αυτοκινήτου. Είναι σχεδόν μαγικός ο τρόπος με τον οποίο από διάφανη, η οροφή γίνεται σαν τζάμι που έχει δεχτεί επεξεργασία αμμοβολής, εξασφαλίζοντας και προστασία από το… «κακό μάτι».

Η λειτουργία της οροφής αυτής, έρχεται να «ευθυγραμμιστεί» με τις χειρονομίες για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος αλλά και την προηγμένη προσαρμοζόμενη (Adaptive) τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας που κάνουν το αυτοκίνητο να «κόβει» ταχύτητα για να κρατήσει την απόσταση από το μπροστινό του, στοιχεία που συνθέτουν ένα σύνολο εντυπωσιακό. H μεγάλη καμπυλωτή οθόνη που χωρίζεται σε 12,3 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 14,9 ίντσες για το infotainment, «αιωρείται» στο ταμπλό και προσφέρει εικόνες υψηλής ευκρίνειας σε όλες τις λειτουργίες – αλλά και σε κάποιες, όπως στο GPS, στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας- δίνει το στίγμα του αυτοκινήτου που έχει σε πρώτο πλάνο την κορυφαία τεχνολογία.

Έχει τέτοιο τεχνολογικό βάθος η iX, που δικαιολογεί σε μεγάλο ποσοστό το κόστος της, ακόμα και στη βασική της μορφή (88.950 €). Αυτό προκύπτει και από την εξελιγμένη υδρόψυκτη μπαταρία των 76,6 kWh (71,0 kWh net), που με τον on board φορτιστή των 11 kW, σημαίνει πως σε οικιακό wall box, η iX θα φορτίσει από το 0 έως το 100% σε περίπου 8 ώρες. Φυσικά μπορεί να ανεφοδιαστεί και σε ταχυφορτιστή (DC) έως 150 kW, με τη χρήση του οποίου η μπαταρία από τελείως άδεια, φτάνει στο 80% της σε μόλις 31 λεπτά της ώρας, με ότι και αν σημαίνει αυτό για τη χρήση του αυτοκινήτου και σε μεγάλες εκτός αστικού ιστού διαδρομές.

Για όσο είχαμε στην διάθεσή μας την ix40 η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν περίπου 23,0 kWh κάτι που σημαίνειμία πραγματική αυτονομία περίπου 370 χιλιομέτρων. Φυσικά, όλα αυτά αλλάζουν ανάλογα με το στιλ/ προφίλ κίνησης, αλλά και το περιβάλλον οδήγησης (π.χ. από την πόλη στον αυτοκινητόδρομο).

Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο κέντρο του αμαξώματος, έχει ωφελήσει σημαντικά την εικόνα της iX στο δρόμο η οποία κάθε άλλο παρά θυμίζει ένα αυτοκίνητο που με τον οδηγό του και μόνο μέσα, ξεπερνά τους 2,5 τόνους. Με ένα μοτέρ ανά άξονα και το μεταξόνιο των 3,0 μέτρων, η iX αποπνέει μια αρχοντιά στο πάτημά της που «μετριέται» μόνο σε σύγκριση με λιμουζίνες. Και πως αλλιώς θα πει κανείς. Ευρύχωρο, άνετο και εμπνευσμένα προηγμένο σε όλα εκείνα τα σημεία που παίζει πραγματικά ρόλο, το νέο ηλεκτρικό της ΒΜW έρχεται να τη βάλει για τα καλά μέσα στον ανταγωνισμό της νέας τάξης πραγμάτων. Οι 326 ίπποι, περνούν υποδειγματικά στους τέσσερις τροχούς και δίνουν αίσθηση υπεραυτοκινήτου στον οδηγό και τους επιβάτες- και να σκεφτεί κανείς πως είναι η βασική έκδοση…

Το πολυγωνικό τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση, δεν έχει κάποια ιδιαίτερη αίσθηση να μεταφέρει. Παρ’ όλα αυτά, είναι ακριβέστατο και καταφέρνει να δίνει στον οδηγό όλα όσα χρειάζεται ακόμα και στην περίπτωση που θα θελήσει το κάτι παραπάνω σε δρόμους με στροφές. Εκεί που η iX δείχνει πραγματικά να ξεχειλίζει από χαρακτήρα και να θυμίζει πολύ το ένδοξο σπορ παρελθόν της εταιρείας – κι ας λείπει η έντονη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα, το βιμπράρισμα από έναν καλό 6κύλινδρο, όπως και ο ήχος του. Το κράτημά της είναι εξαιρετικό, με τις προαιρετικές 22άρες ζάντες (βασική επιλογή είναι 20 ιντσών, οι «δικές μας» κοστίζουν 3.647 €) και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης να δίνει ρεσιτάλ εύρυθμης λειτουργίας και διακριτικότητας.

Με τα τρία προγράμματα οδήγησης, να τονίζουν και τη διάθεση του οδηγού ανά περίπτωση και έχοντας στο Sport το ηχητικό συνοδευτικό του κινητήρα λίγο πιο τονισμένο για να «σε βάζει στην πρίζα», η iX είναι μια περίπτωση αυτοκινήτου που μας κάνει να δούμε με άλλο μάτι το όλο θέμα της ηλεκτροκίνησης. Kαι αυτό είναι ανυπολόγιστης αξίας, μιας και λίγο το όνομα της κατασκευάστριας, λίγο η συνολική αξία του μοντέλου, όλοι όσοι έρχονται σε επαφή μαζί του γίνονται λίγο πιο φιλικοί απέναντι στη νέα τάξη πραγμάτων.

Για ένα αυτοκίνητο που «εκπροσωπεί» το μέλλον από σήμερα, η τοποθέτηση της iX είναι εξαιρετικά εύστοχη τόσο σε τιμολογιακό επίπεδο, όσο και σε τεχνολογικό. Μένουμε λοιπόν εντυπωσιασμένοι με τη βασική έκδοση του μοντέλου και περιμένουμε να δούμε πως θα είναι οι δυνατότερες, καλωσορίζοντας εκ νέου «στο σωστό δρόμο» τη BMW που με τη σειρά αυτή των μοντέλων, δείχνει πως δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

Tεχνικά χαρακτηριστικά – BMW iΧ xDrive40
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς (συνδυαστική): 326 PS
Ροπή: 400 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 71 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 19,4 kWh/100 km, 23 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 411 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.953×1.967×1.695 mm
Μεταξόνιο: 3.000 mm
Βάρος: 2.440 kg
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Τιμή: Από 88.950 ευρώ

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.