Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η γενικότερη αναστάτωση που επικρατεί στις αγορές με τις ελλείψεις σε πρώτες ύλες, αναμένεται να οδηγήσει σε άνοδο των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία και ο πόλεμος που μαίνεται εδώ και σχεδόν δύο μήνες έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα σημαντικών αγαθών. Και μέσα σε αυτά βρίσκονται και κάποιες πρώτες ύλες και πολύτιμα μέταλλα τα οποία χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής μπαταριών, η CATL, η οποία είναι ο κύριος προμηθευτής της Tesla αλλά και άλλων μεγάλων εταιριών, ανακοίνωσε ότι τα προβλήματα που έχει στην ανεύρεση πρώτων υλών θα οδηγήσουν σε άνοδο των τιμών των μπαταριών.

Η κατάσταση αυτή έρχεται να ανατρέψει μία γενικότερη πεποίθηση που υπήρχε στην αυτοκινητοβιομηχανία, ότι δηλαδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξισώνονταν με τα συμβατικά, αν η τιμή στις μπαταρίες έπεφτε κάτω από τα 100 δολάρια ανά kWh.

Η εξέλιξη των πραγμάτων πριν τον πόλεμο έδειχνε ότι αυτό ήταν εφικτό να γίνει μέσα στα επόμενα δύο τρία χρόνια. Αλλά η κατάσταση στην Ουκρανία ανέκοψε αυτή την πορεία. Και όχι μόνο ο πόλεμος, αλλά και η πανδημία με ότι συνέπειες είχε αυτή στην εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως σε σχέση με την Κίνα.

Η αξία των πρώτων υλών εκτοξεύθηκαν στα ύψη, και αυτή την εποχή, οι τιμές για το νικέλιο, το κοβάλτιο και άλλα κρίσιμα μέταλλα για την παραγωγή των μπαταριών είναι τόσο υψηλές που είναι αδύνατον να συνεχιστεί η καθοδική πορεία στις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Tesla ήταν η πρώτη που πήρε το μήνυμα και όπως είναι ήδη γνωστό πέρασε τις αυξήσεις στον καταναλωτή, με τις τιμές των αυτοκινήτων της να έχουν ανέβει, και μάλιστα αρκετά. Στην Αμερική για παράδειγμα το βασικό Tesla 3 πήγε από τα 35.000 δολάρια στα 46.990 δολάρια, μία αύξηση ιδιαίτερα σημαντική, ιδίως για το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας.

Οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν σε όλες τις εταιρίες και μάλιστα με πολύ γρήγορο ρυθμό. Η CATL ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί πλέον να απορροφά τις αυξήσεις στα υλικά, και θα προχωρήσει σε σημαντικές αυξήσεις στις μπαταρίες της.

Aυτό είναι πλέον αναπόφευκτο, καθώς τα κέρδη της εταιρίας έχουν πέσει παρά την αύξηση των εσόδων της. Η CATL αναφέρει αύξηση των εσόδων κατά 154% στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ τα καθαρά της κέρδη ήταν 24% χαμηλότερα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2021.

Η ίδια κατάσταση αφορά και όλες τις άλλες μεγάλες εταιρίες παραγωγής μπαταριών. Και αυτό όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς θα μεταφερθεί ως πίεση στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσουν τις τιμές των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων.

Όσο για το πότε αυτή η κατάσταση πρόκειται να εξομαλυνθεί, πολλοί είναι εκείνοι που βλέπουν το 2022 να είναι μία ακόμα χαμένη χρονιά, με την ανάκαμψη να έρχεται από τα μέσα του 2023, αν και εφόσον τελειώσει σύντομα ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.