Επίσημο: Έρχεται ηλεκτρική Mercedes με 1.000 χλμ. αυτονομία

Επίσημο: Έρχεται ηλεκτρική Mercedes με 1.000 χλμ. αυτονομία

Η Mercedes αποκάλυψε το ηλεκτρικό της μέλλον, το οποίο θα έχει αφετηρία ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό με τετραψήφια αυτονομία. Έρχονται και νέες πλατφόρμες για κάθε είδους μοντέλο της μάρκας.

Στην αναλυτική παρουσίαση του στρατηγικού της πλάνου, σχετικά με τη μετάβασή της στο καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας προχώρησε η Mercedes-Benz. Βασικούς πυλώνες του σχεδίου της συνιστά η εξέλιξη τριών αμιγώς ηλεκτρικών αρχιτεκτονικών, η δημιουργία μεγάλων εργοστασίων κατασκευής μπαταριών, αλλά και το λανσάρισμα ενός μοντέλου-ορόσημου.

Το τελευταίο θα παρουσιαστεί μέσα στο 2022 και θα αποτελεί το επιστέγασμα της συνεργασίας εξειδικευμένων ομάδων προσωπικού της Mercedes, συμπεριλαμβανομένων των μηχανικών από το τμήμα εξέλιξης κινητήρων για τη Formula 1 (F1 High Performance Powertrain division – HPP). Ανάμεσα στις κορυφαίες τεχνολογίες του επερχόμενου μοντέλου, με την ονομασία Vision EQXX, θα είναι η αυτονομία του που, σύμφωνα με την εταιρεία, θα ξεπερνά τα 1.000 χλμ. Καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη του φιλόδοξου στόχου θα διαδραματίσει η κατανάλωση ενέργειας, που όπως προσθέτει η Mercedes, θα περιορίζεται σε μόλις 6 kWh/100 χλμ.

Επιπλέον, τα πλεονάσματα τεχνογνωσίας που θα δημιουργηθούν καθόλη τη διάρκεια εξέλιξης του μοντέλου θα χρησιμοποιηθούν σε μεταγενέστερα πρότζεκτ και θα συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση των μελλοντικών ηλεκτρικών αρχιτεκτονικών.

Αυτές θα είναι τρεις και θα λανσαριστούν το 2025. Αναλυτικότερα:

– MB.EA: Θα «καλύπτει» όλα τα μεσαίου, προς μεγάλου μεγέθους επιβατικά και θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της μελλοντικής ηλεκτρικής γκάμας της μάρκας.
– AMG.EA: Σε αυτή θα βασίζονται τα αυτοκίνητα με την υπογραφή της AMG.
– VAN.EA: Προορίζεται για τα μηδενικών ρύπων βαν και τα μικρά επαγγελματικά, τα οποία θα συνδράμουν στη μείωση της ρύπανσης εντός των πόλεων.

Το  ηλεκτρικό αύριο της Mercedes–Benz

Από το 2022, η Mercedes θα έχει από ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε κάθε κατηγορία στην οποία εκπροσωπείται και από το 2025 όλα τα μοντέλα της θα διατίθενται και σε 100% ηλεκτρική έκδοση.

Ο εμπλουτισμός της γκάμας της Merc με μηδενικών ρύπων μοντέλα αποτελεί το πρώτο βήμα για την ενεργειακή της μετάβαση. Για την επιτάχυνση, μάλιστα, της τελευταίας, από το 2022 έως το 2030 θα επενδυθούν περισσότερα από 40 δισ. ευρώ, μέρος των οποίων θα αφορά τη δημιουργία 8 Gigafactories για την παραγωγή νέας γενιάς μπαταριών. Αποφασισμένη να δημιουργήσει μεγάλα περιθώρια κέρδους, οι νέας γενιάς συσσωρευτές θα είναι συμβατoί με το 90% των αυτοκινήτων και βαν της μάρκας και θα είναι αρκετά ευέλικτες ώστε να ικανοποιούν τις εκάστοτε ανάγκες των οδηγών. Όπως, μάλιστα, διευκρινίζεται οι νέες μπαταρίες θα υπόκεινται σε καινοτόμες διαδικασίες εξέλιξης με φόντο τη μείωση των χρόνων φόρτισης και την αύξηση της αυτονομίας.

Παράλληλα, η Mercedes θα επιδιώξει να εμβαθύνει το βαθμό οριζόντιας ολοκλήρωσής της, ηγούμενη κάθε διαδικασίας που αφορά τα κινητήρια σύνολα (από το σχεδιασμό, μέχρι την κατασκευή τους). Προς αυτό το σκοπό θα λειτουργήσει και η απόκτηση της βρετανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκινητήρων YASA. Με αυτό το deal, η Mercedes αποκτά πρόσβαση σε πανίσχυρους κινητήρες αξονικής ροής, αλλά και επωφελείται από την απαραίτητη τεχνογνωσία για την εξέλιξη της νέας γενιάς ισχυρών επιδόσεων ηλεκτρικών μοτέρ (eATS 2.0), οι οποίοι θα κατασκευαστούν in-house.

Υψηλά στην ατζέντα της μάρκας, παράλληλα, βρίσκεται η απλοποίηση της διαδικασίας φόρτισης των ηλεκτρικών μοντέλων, χωρίς χρονοτριβές, αλλά και σύναψη νέων συμφωνιών – όπως είναι η υφιστάμενη με τη Shell- για τη διεύρυνση του δικτύου σταθμών φόρτισης.

Προσώρας το δίκτυο Mercedes me Charge της μάρκας απαρτίζεται από περίπου 530.000 φορτιστές. Επιπλέον μονάδες θα προσθέσει και η Shell, με τους δύο εταίρους να προσβλέπουν σε 30.000 σημεία φόρτισης, μέχρι το 2025 στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική.

Τέλος, κάθε νέο «ηλεκτρικό βήμα» της Mercedes συνδυάζεται με κορυφαία προγράμματα μετεκπαίδευσης των εργαζομένων της, ώστε οι τελευταίοι να μπορούν να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της εποχής. Μόνο μέσα στο 2020, 20.000 εργαζόμενοι της μάρκας στη Γερμανία συμμετείχαν σε ειδικό πρόγραμμα επιμόρφης σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ενώ σύντομα θα ανοίξουν και 3.000 νέες θέσεις για μηχανικούς λογισμικού υπολογιστών.

Σημειωτέον ότι από το 2030 η Mercedes θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Η συγκεκριμένη πολιτική θα εφαρμοστεί μόνο στις χώρες που συντρέχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις (π.χ. επαρκής αριθμός φορτιστών).

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.