Κεραμέως: Το επικρατέστερο σενάριο είναι να ανοίξουμε με όλα τα παιδιά στο σχολείο

Επιστημη Πολιτισμός

Κεραμέως: Το επικρατέστερο σενάριο είναι να ανοίξουμε με όλα τα παιδιά στο σχολείο

Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2020, 11:58 πμ

…και με μέτρα προστασίας και πρόληψης

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, μίλησε στα «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Καινούργια μέρα» με τον Δημήτρη Τάκη. Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:

Αναφορικά με την απαλλαγή του Καλέμη μετά τα ρατσιστικά σχόλια για τον Αντετοκούμπο Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Οι δηλώσεις αυτές είναι απαράδεκτες, ρατσιστικές και άκρως προσβλητικές. Ήταν συνεπώς αυτονόητο ότι αφού επιβεβαιώσαμε το γεγονός ότι πράγματι ο ίδιος είχε κάνει αυτές τις δηλώσεις η άμεση αντίδρασή μου ήταν να ανακληθεί από τη θέση αυτή. Επιπλέον ο συγκεκριμένος είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας και έχω ζητήσει από τις υπηρεσίες εισήγηση σχετικά με τα επόμενα βήματα για να διαταχτεί κάποια έρευνα σχετικά με τα περιστατικά αυτά δεδομένου ότι υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας. Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Αναφορικά με το γεγονός ότι πράγματι είχε τοποθετηθεί το ’17 εν συνεχεία ανανεώθηκε αυτή η απόσπαση στη βάση μορίων αξιολογικού πίνακα και εισήγησης που έγινε δεκτή.

Ερωτηθείσα αν πιστεύει ότι θα πρέπει να γίνει έλεγχος στους εκπαιδευτικούς πέρα από τα τυπικά προσόντα και για συμπεριφορές που έχουν να κάνουν με την ουσία της εκπαίδευσης Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Θεωρώ ότι η πολιτεία πρέπει να είναι πάρα πολύ ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα ζητήματα και για αυτό το λόγο δεν είναι τυχαίο ότι στο προηγούμενο νομοσχέδιο που φέραμε στη Βουλή για το δημόσιο σχολείο και για τη συνολικά ενίσχυση του σχολείου εισάγαμε και νέες θεματικές στο ωρολόγιο πρόγραμμα μια εκ των οποίων αφορά στο σεβασμό στον άλλον, το σεβασμό στη διαφορετικότητα άρα όλα αυτά είναι σημαντικά στοιχεία τα οποία για αυτό το λόγο εντάσσονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα γιατί πιστεύω ότι όλα αυτά πηγάζουν από την παιδεία, και από το σπίτι μας προφανώς αλλά και από το σχολείο. Για αυτό το λόγο ήδη προετοιμάζονται επιμορφωτικά σεμινάρια από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής για όλες αυτές τις νέες θεματικές η οποίες συνδέονται και με τον σχολικό εκφοβισμό. …Αυτές οι νέες θεματικές εισάγονται ήδη από το Νηπιαγωγείο. Θεματικές όπως ο σεβασμός στον άλλο, ο σεβασμό στη διαφορετικότητα, ο σεβασμός στο περιβάλλον, ο εθελοντισμός αυτές οι έννοιες αν δεν καλλιεργηθούν από πάρα πολύ νωρίς τότε θα είναι αργά .

Για το νομοσχέδιο για την Παιδεία Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Αφορά λίγο κόσμο σε σχέση με το νομοσχέδιο που ψηφίσαμε τον περασμένο μήνα γιατί εκεί ψηφίσαμε ένα νομοσχέδιο για όλο το σχολείο της χώρας. Τώρα μιλάμε για μια μικρότερη μερίδα ανθρώπων πλην όμως είναι ένα νομοσχέδιο που έχει ένα βαθύ συμβολισμό. Ποιος είναι ο ρόλος του κράτους αναφορικά με την ιδιωτική εκπαίδευση και κατά συνέπεια και με την ιδιωτική πρωτοβουλία εν γένει. Εμείς λέμε ότι ναι το κράτος πρέπει να έχει εποπτεία όπως λεει το σύνταγμα, εποπτεία επί της ιδιωτικής εκπαίδευσης άλλο όμως εποπτεύει και άλλο διοικεί. Γιατί τώρα έχουμε ένα καθεστώς με ένα υπερ παρεμβατικό κράτος, ένα σύστημα στο οποίο το κράτος παρεμβαίνει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό στη λειτουργία των σχολείων αυτών. Από το να εγκρίνει τους διορισμούς διευθυντών και υποδιευθυντών στη βάση σκοπιμότητας και όχι νομιμότητας, δηλαδή όχι μόνο αν ο Χ–Ψ διευθυντής ενός ιδιωτικού σχολείου έχει τις τυπικές προϋποθέσεις του νόμου για να γίνει διευθυντής αλλά αν τον εγκρίνει ή όχι το δημόσιο σύστημα παιδείας. Γιατί να πρέπει το κράτος να εγκρίνει ποιος θα γίνει διευθυντής σε ένα ιδιωτικό σχολείο εφόσον αυτό το πρόσωπο πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις; Γιατί να πρέπει το κράτος να εγκρίνει αν ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου θα γραφτεί με τον Α ή τον Β τρόπο εφόσον εκεί μέσα δεν υπάρχει κάτι που να αντίκειται στο νόμο; Εμείς λέμε εποπτεία του κράτους βεβαίως αλλά από εκεί και πέρα μεγαλύτεροι βαθμοί ελευθερίας και αυτονομίας στα σχολεία για να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις απαιτήσεις κοκ. Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Τα οφέλη αυτού του νομοσχεδίου για τους μαθητές εισάγουμε σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών. Δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στο διευρυμένο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα. Αυτό θα πει ότι το υπουργειο Παιδείας δίνει ένα υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα το οποίο πρέπει να εφαρμόζεται σε κάθε σχολείο της χώρας, δημόσιο και ιδιωτικό, από εκεί και πέρα τα ιδιωτικά σχολεία έχουν τη δυνατότητα να κάνουν επιπλέον ώρες αν θέλουν, να εστιάσουν περισσότερο σε κάποια γνωστικά αντικείμενα.

Για την επαγγελματική εκπαίδευση Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Το επόμενο νομοσχέδιο στο οποίο είμαστε ήδη σε δημόσια διαβούλευση με φορείς έχει να κάνει με την επαγγελματική εκπαίδευση. Η επαγγελματική εκπαίδευση η οποία δυστυχώς στη χώρα μας πηγαίνει λιγότερο από το 30% των μαθητών. Και εκεί υπάρχει μια κακώς εννοούμενη νοοτροπία ότι οι σπουδές στην επαγγελματική εκπαίδευση είναι κατωτέρου επιπέδου. Αυτό είναι μια βαθιά ανακριβής διαπίστωση και το λεω γιατι εκτός όλων των άλλων η επαγγελματική εκπαίδευση δίνει διεξόδους πάρα πολύ σημαντικές στην αγορά εργασίας. Ιδρύουμε για πρώτη φορά στη χώρα πρότυπα επαγγελματικά Λύκεια στη λογική των πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων. Ιδρύουμε Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια για να περάσουμε το μήνυμα της μεγάλης σημασίας που αποδίδει η κυβέρνηση στην επαγγελματική εκπαίδευση και δεύτερον το μεγάλο ζητούμενο είναι πως θα φέρουμε πιο κοντά την επαγγελματική εκπαίδευση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας . Αυτό θα το κάνουμε με την καίρια συμβολή επαγγελματικών εταίρων οι οποίοι θα ανιχνεύουν τις ανάγκες στην αγορά εργασίας και βάσει και αυτών θα προσαρμόζεται και η επαγγελματική εκπαίδευση.

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο και την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχουμε εκπονήσει πολλά σενάρια, πολλές εναλλακτικές τις οποίες τις έχουμε ζητήσει εκτενώς με την επιτροπή των ειδικών. Δύο είναι τα βασικά σενάρια, το ένα είναι να ανοίξουμε κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου με πλήρη σύνθεση άρα να πηγαίνουν όλα τα παιδιά στο σχολείο. Βεβαίως ενδεχομένως με κάποια μέτρα προστασία η μάσκα είναι ένα από αυτά που έχει συζητηθεί. Δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις και το δεύτερο είναι να γίνουν εκ περιτροπής διδασκαλία. Με βάση τις διεθνείς μελέτες και τα τελευταία στοιχεία από την πανδημία ότι τα παιδιά δείχνουν να αρρωσταίνουν και να μεταδίδουν πολύ λιγότερο. Είναι πιο πιθανό ένας ενήλικας να κολλήσει ένα παιδί παρά ένα παιδί να κολλήσει έναν ενήλικα. Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτή τη νέα πραγματικότητα. Το επικρατέστερο σενάριο με βάση τα τωρινά δεδομένα είναι να ανοίξουμε με όλα τα παιδιά στο σχολείο και με μέτρα προστασίας και πρόληψης. Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είμαστε ευέλικτοι σε όλα διότι η πανδημία εξελίσσεται μέρα με την ημέρα και τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες τις οποίες έχει συζητήσει αναλυτικά η επιτροπή, θα τις δούμε και πάλι τον Αύγουστο γιατί πρέπει να εχουμε τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα βάσει αυτών να αποφασίζουμε καθότι αυτά τα δεδομένα εξελίσσονται διαρκώς.

Για την εξ αποστάσεως διδασκαλία Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Κάποιες από τις θετικές εκροές της κρίσης είναι τα άλματα που έγιναν στην εκπαίδευση ανάμεσα σε άλλα. Άλματα που έγιναν και στο κομμάτι των διαδικασιών, για παράδειγμα για πρώτη φορά έγιναν εγγραφές στα Νηπιαγωγεία ηλεκτρονικά, ότι δηλαδή επιταχύνθηκε η ψηφιοποίηση των διαδικασιών που θα είχε πάρει πολύ χρόνο να γίνει διαφορετικά και το δεύτερο κομμάτι είναι όσον αφορά το εκπαιδευτικό έργο και πως εξοικειώθηκε συνολικά η εκπαιδευτική κοινότητα με σημαντικά ψηφιακά εργαλεία. Προφανώς η τηλεκπαίδευση έχει δύο κομμάτια, το κομμάτι της σύγχρονης, έχει όμως και το κομμάτι της ασύγχρονής, τη δυνατότητα δηλαδή να αξιοποιήσει ψηφιακά εργαλεία για να ανεβάσει ο εκπαιδευτικός υλικό, να ανεβάζουν οι μαθητές ασκήσεις -απαντήσεις. Όλα αυτά και εκτός πανδημίας δηλαδή το κομμάτι για παράδειγμα της ασύγχρονης είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο συμπληρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Έχουμε δρομολογήσει και μια επιτροπή που αφορά στο πως θα αξιοποιήσουμε όλο αυτό τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Για τις φορητές συσκευές στα σχολεία Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Παραλάβαμε τη χώρα με 4.500 φορητές συσκευές στα σχολεία, μέσα σε λίγες εβδομάδες προσθέσαμε 20 χιλιάδες από δωρεές και είναι ήδη καθοδόν σχεδόν άλλες 50 χιλιάδες μέσω ΕΣΠΑ. Οι οποίες φορητές συσκευές θα είναι περιουσία της σχολικής μονάδας και η σχολική μονάδα υπ’ ευθύνη του διευθυντή τις διαθέτει προσωρινά με βάση κριτήρια όπως αυτοί που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη κοκ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *