Daniel Lee: Το παιδί θαύμα του οίκου Bottega Veneta που έφερε «χρυσό» στον οίκο

Daniel Lee: Το παιδί θαύμα του οίκου Bottega Veneta που έφερε «χρυσό» στον οίκο

Ο Daniel Lee

Ανάμεσα στα βραβεία που… πήρε στο σπίτι του ο  Daniel ήταν αυτά για τον «Designer of the Year» και το «Brand of the Year». Η επιτυχία του Daniel στα βραβεία δεν αποτελεί έκπληξη καθώς μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα 18 μηνών ο Βρετανός δημιουργός έφερε «τα πάνω κάτω» στον χώρο της μόδας βάζοντας  το όνομα του οίκου Bottega Veneta, που για καιρό πέρναγε σχεδόν αδιάφορος, πίσω στο χάρτη με τα πιο δημοφιλή brands.

Ο 33χρονος Βρετανός σχεδιαστής ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα στον οίκο Bottega Veneta τον Ιούνιο του 2018, όταν διαδέχτηκε τον Tomas Maier που κρατούσε το τιμόνι για 17 χρόνια οδηγώντας τον σε μια ισχυρή θέση στην ιταλική μόδα με σημαντικές πωλήσεις στη αγορά «πολυτελείας». Βέβαια, όλα αυτά που κατάφερε ο Maier σε 17 χρόνια, ο Daniel το έκανε μέσα σε λίγους μήνες εκτοξεύοντας το ιταλικό brand σε νέα ύψη.

Τα σχέδια του Daniel, όπως η Pouch bag και τα Padded sandals, έγιναν τα πιο πολυπόθητα κομμάτια στους λάτρεις της μόδας, ενώ θεωρήθηκαν για αυτή την season ως τα «it» αντικείμενα, εκείνα που πρέπει να έχει κάθε influencer, editor, stylist και φυσικά fashionistas. Μάλιστα, στο Instagram υπάρχει ένας νέος λογαριασμός αφιερωμένος στη φρέσκια ματιά του, με όνομα «New Bottega» που έχει ήδη σχεδόν 150 χιλιάδες followers.

Ο Daniel Lee σπούδασε στο Central Saint Martins και απέκτησε εμπειρία δουλεύοντας στους Maison Margiela, Donna Karan και Balenciaga. Το 2012 βρέθηκε στη Céline όπου συνεργάστηκε με τη Phoebe Philo στις ready-to-wear συλλογές.

«O οίκος Bottega ήταν κάτι σαν γίγαντας που κοιμόταν» είπε ο Lee για το brand, εξηγώντας γιατί το label δεν είχε εντρυφήσει τόσο έντονα στο ready-to-wear. Όταν ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση, το ready-to-wear αποτελούσε μόνο το 15% των πωλήσεων του brand, γεγονός που του έδωσε μια μοναδική ευκαιρία, που σπάνια δίνεται σε τόσο μεγάλους οίκους, που δεν ρισκάρουν να χάσουν τους RTW πελάτες τους. Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι ο Lee μπορούσε να γίνει όσο δημιουργικός ήθελε.

«Αυτό που ήταν φανταστικό ήταν το γεγονός ότι δεν φοβόμουν να μη χάσουμε τους RTW πελάτες μας, ή αυτούς που επέλεγαν παπούτσια και κοσμήματα μιας και ήταν ένα πολύ μικρό ποσοστό. Αυτό σου δίνει μια ασφάλεια για να αλλάξεις τελείως τα πράγματα» αποκάλυψε σε πρόσφατη συνέντευξή του. Βέβαια, το ρίσκο απέδωσε, όχι απλώς δημιουργώντας θετική εικόνα για το brand αλλά και σε νούμερα, με τις παραγγελίες χονδρικής να τριπλασιάζονται οδηγώντας σε μία «εξαιρετικά ελπιδοφόρα ανάπτυξη» σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο του 2019.

Αυτό που κατάφερε να κάνει ο Lee ήταν να προσεγγίσει νέους πελάτες, όχι μόνο για τον οίκο Bottega Veneta αλλά και για τη μόδα γενικότερα. Αμέσως μόλις ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να επαναφέρει την κομψότητα του ιταλικού στυλ στο προσκήνιο. Αγκαλιάζοντας περισσότερο τη «διακριτική πολυτέλεια», αντί για οποιοδήποτε κραυγαλέο trend στις συλλογές του.

Όπως απέδειξε, αυτή ήταν η πιο έξυπνη κίνηση για να προσεγγίσει τους millennials, που θέλουν μία γκαρνταρόμπα φτιαγμένη από υψηλής ποιότητας, διαχρονικά κομμάτια. Αυτή η ιδέα, σε συνδυασμό με τη φήμη του οίκου Bottega Veneta, αποδείχτηκε πως ήταν η συνταγή της επιτυχίας.

Αφήστε μια απάντηση