ΟΙ «ΜΙΚΡΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ» ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι μικρές και μικρομεσαίες μεταφορές διευρύνονται συνεχώς ικανοποιώντας σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου – Το μερίδιο της Βόρειας Ελλάδας

Σε έναν κόσμο που γυρίζει παρασέρνοντας σχεδόν ότι υπήρχε ως δεδομένο στην οικονομία οι μεταφορές δεν θα μπορούσαν να μην αλλάζουν. Τα λίγα τελευταία χρόνια οι αλλαγές αυτές οφείλονται τόσο στις διαφοροποιήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων, που γίνονται πιο συντηρητικές στις προμήθειες τους, όσο και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτοί οι δύο λόγοι ευνοούν την επέκταση των μικρών αποστολών, κάτι που ορίζεται ανάμεσα στη μία και τις πέντε παλέτες ή όγκος έξι με δέκα κυβικά μέτρα.

Το ενδιαφέρον των παραγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη γι’ αυτού του είδους τις υπηρεσίες είναι σημαντικό, κάτι που καταγράφηκε σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ) και η Schenker. Η γερμανική εταιρία στην ουσία αποτελεί μονοπώλιο στην Ευρώπη, στο κομμάτι εκείνο των μεταφορών που βρίσκεται ανάμεσα σε αυτό που εξυπηρετούν οι εταιρείες ταχυμεταφορών –στα courier συνήθως δεν παραδίδονται δέματα βαρύτερα των 50 κιλών- και οι μεγάλες μεταφορικές εταιρείες, που παραλαμβάνουν πολλούς τόνους έως και ολόκληρα κοντέινερς.

Όπως εξήγησαν τα στελέχη της Schenker στους 50 περίπου επιχειρηματίες που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση, από το 2017 και μετά ο συγκεκριμένος τρόπος μεταφοράς διευρύνεται συνεχώς, ικανοποιώντας σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι με τον συγκεκριμένο τρόπο μπορούν να εξυπηρετηθούν σε τακτική βάση μικρές εξαγωγές, οι οποίες όμως είναι καθοριστικές για τις επιχειρήσεις που μπορούν να πουλήσουν στο εξωτερικό, αλλά δεν διαθέτουν κάθε φορά τους απαραίτητους όγκους. Η εταιρία δρομολογεί κάθε εβδομάδα από την Ελλάδα οκτώ φορτηγά –τρία μέσω Αδριατικής και Ιταλίας και πέντε από τα βόρεια σύνορα της χώρας μας-, τα οποία εξυπηρετούν σε σταθερή βάση 300 – 350 παραδόσεις. Στόχος είναι τα επόμενα δύο – τρία χρόνια τα εβδομαδιαία δρομολόγια να γίνουν 16, αυξάνοντας σημαντικά τον μεταφορικό όγκο. Με 430 υποκαταστήματα εξυπηρετεί κυρίως μέσω του οδικού δικτύου 38 χώρες σε όλη την Ευρώπη. Ένα βασικό πλεονέκτημα είναι ότι μέσω της ψηφιοποίησης τόσο ο αποστολέας, όσο και ο παραλήπτης παρακολουθούν την πορεία της παραγγελίας από την παραλαβή μέχρι την παράδοση. Σύμφωνα με τους ίδιους ένα δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι αξιοποιούν το σύνολο των ημερών της εβδομάδας, καθώς παραλαμβάνουν και παραδίδουν από Δευτέρα έως Παρασκευή, ενώ και τα Σαββατοκύριακα τα εμπορεύματα ταξιδεύουν.   

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο υποκατάστημα της Schenker στην Ελλάδα δημιουργήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1888. Ήταν η εποχή της εξάπλωσης του σιδηροδρόμου, που στα τέλη του 19ου αιώνα άλλαξε τη φυσιογνωμία των μεταφορών. Η Θεσσαλονίκη, η οποία ήταν μεγαλούπολη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, σημαντικό λιμάνι και επιπλέον βρισκόταν πάνω στη διαδρομή του εμπορίου ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή, από την αρχή μπήκε στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών εταιριών του κλάδου των μεταφορών, πολλές από τις οποίες απέκτησαν βάση στην περιοχή. Σήμερα από το σύνολο αυτών των μικρομεσαίων μεταφορών η Βόρεια Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 27% με 30%. Σημαντικό κομμάτι από αυτόν τον μεταφορικό όγκο κατευθύνεται στην βαλκανική ενδοχώρα –Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία-, όπου εξ αντικειμένου και για λόγους ρευστότητας και πίστωσης οι παραγγελίες δεν μπορεί να είναι μεγάλες.  

Αφήστε μια απάντηση