Test: Skoda Scala 1.6 TDI 116 PS DSG

Δοκιμάζουμε το νέο μέλος της «οικογένειας» της Skoda, το Scala, που έρχεται με ενδιαφέρουσα εμφάνιση, γεμάτο τεχνολογία και με τα γνώριμα ατού της μάρκας.

Πατάει στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group αλλά είναι τόσο διαφορετικό από τα άλλα μικρά του ομίλου που πατάνε σε αυτή: το Volkswagen Polo και το Seat Ibiza. Διαφορετικό όχι απλά σε σχεδιαστικό DNA, πράγμα εύλογο. Διαφορετικό σε φιλοσοφία, όντας μία «διαφορετική» πρόταση στην κατηγορία που αποτελεί την τελική, «γήινη» εκδοχή του πρωτότυπου Vision RS.

Το «πρόσωπό» του είναι κλασικό πρόσθιο μέρος ενός Skoda νέας γενιάς. Με την κλασική πλέον τραπεζοειδή μάσκα, προβολείς σε σχήμα βέλους, με κρυστάλλινα στοιχεία που παραπέμπουν στην τσέχικη παράδοση στα κρύσταλλα υψηλής ποιότητας και μυώδες καπό.

Όμως όσο προχωράς προς τα πίσω κοιτώντας το σπορ μικρομεσαίο hatchback βλέπεις τη μοναδικότητά του, με τα μαύρα χαρακτηριστικά να κλέβουν την παράσταση. Καθώς η (προαιρετική) μαύρη πανοραμική ηλιοροφή καταλήγει σε αεροτομή οροφής, με το μαύρο κρύσταλλο να εκτείνεται πάνω από την πέμπτη θύρα. Σε αυτό ενσωματώνονται και τα πίσω φώτα που ακολουθούν τον γνώριμο σχεδιασμό σε σχήμα C ενώ στη βάση του συναντάμε το έμβλημα της Skoda, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε μοντέλο της στην Ευρώπη.

Σε προσελκύει λοιπόν με την ξεχωριστή του εμφάνιση αλλά όπως συνήθως συμβαίνει με μοντέλα της εν λόγω εταιρείας, σε κερδίζει παντοτινά με την ευρυχωρία του. Περνώντας στον εσωτερικό του χώρο απολαμβάνεις άνεση για όλους τους επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 467 λίτρα και αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία, διευκολύνοντας μάλιστα με το πρακτικό του σχήμα και το χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει τη φόρτωση. Μπορεί δε να εκτοξευτεί στα 1.410 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Αρωγός στην ευρυχωρία της καμπίνας είναι το μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2.649 χιλιοστά, εξασφαλίζοντας 73 χιλιοστά για τα γόνατα των πίσω επιβατών αλλά και περισσότερο αέρα για τα κεφάλια. Αλλά ειδικά στο Scala, θαρρούμε πως τα συν δεν περιορίζονται στην ευρυχωρία. Είναι καλαίσθητο και πρακτικό και μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά ακόμα και με το Virtual Cockpit με οθόνη 10.25 ιντσών.

Επειδή όμως συνήθως τα Skoda είναι ακριβώς αυτό που λέμε great value for money, οι «απλές» εκδόσεις έχουν αναλογικό πίνακα οργάνων. Γενικά η σχεδίαση του ταμπλό είναι νέα και… ωραία, ωστόσο -όπως είναι αναμενόμενο- ξανά με χρήση αρκετών σκληρών πλαστικών. Πάντως, η «ελεύθερη» οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, κλέβει την παράσταση. Αυτή πλαισιώνεται από μία χαρακτηριστική σχεδιαστική γραμμή και έχει λειτουργία αφής. Στη μοντέλο δοκιμής υπήρχε η επιλογή της τρίτης και μεγαλύτερης οθόνης, 9.2’’, που χρησιμοποιείται όταν υπάρχει και λειτουργία πλοήγησης στο πιο προηγμένο μοντέλο της μάρκας σε ότι αφορά σε εφαρμογές και υπηρεσίες, όντας συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.

Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον diesel κινητήρα 1.6 lt που αποδίδει 116 PS και συνεργάζεται με DSG αυτόματο κιβώτιο. Ένα σύνολο ικανό να κινήσει σβέλτα το Scala, που παρότι εναρμονίζεται άνετα με τις αστικές ανάγκες, είναι απολαυστικό βγαίνοντας εκτός πόλης. Με σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, καλή ηχομόνωση στη καμπίνα και γενικά εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Μέσω της δυνατότητας επιλογής προφίλ ανάμεσα στα προγράμματα Normal, Eco, Individual και Sport, μπορείς να το φέρεις και πιο κοντά στα θέλω σου.

Με το τελευταίο, η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση εξασφαλίζοντας καλύτερες επιταχύνσεις ενώ διαφοροποιείται και η αίσθηση του τιμονιού, που γίνεται πιο άμεσο, επιτρέποντας ακόμα πιο απολαυστικό τρόπο οδήγησης. Και παρότι το Scala δεν είναι φτιαγμένο για ροκ καταστάσεις, δεν σε τρομάζει αν κάνεις το κάτι παραπάνω.

Όμως επειδή είχαμε τη δυνατότητα να γράψουμε αρκετά χιλιόμετρα μαζί του, αφήνοντας τους τρελούς ρυθμούς στους δρόμους της Αθήνας, ακολουθώντας διεξόδους από το ασφυκτικό αστικό τοπίο κι ακολουθώντας την ακρογραμμή, διαπιστώσαμε πως είναι μία εξαιρετική επιλογή για οικογενειακές εξορμήσεις αφού καλύπτει το τρίπτυχο άνεση/τεχνολογία/οικονομία αφού ο TDI μπορεί εύκολα να περιορίσει τη λειτουργία του σε καταναλώσεις που δεν ξεπερνούν τα 5 lt/100 km. Κι αυτό σε ένα value for money πακέτο αφού το Scala 1.5 TDI 116 PS DSG στο επίπεδο εξοπλισμού Style, κοστίζει 21.970 ευρώ, όντας η πιο ακριβή επιλογή στη γκάμα! Το άλλο άκρο, με τον 1000αρη TSI των 95 αλόγων ξεκινά από τα 14.900 ευρώ.

Με την βασική κιόλας έκδοση (Active) να εξοπλίζεται (πέραν τον ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας που αναφέραμε νωρίτερα) με αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός και κεφαλής τύπου κουρτίνας, σύστημα αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος e-call και υπηρεσίες πρόληψης, LED φώτα ημέρας και πορείας, LED φλας ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέφτες, καθώς και πίσω φώτα LED. Επίσης ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, air condition με φίλτρο γύρης, cruise control με περιοριστή ταχύτητας κ.α.

Ανεβαίνοντας επίπεδα μέχρι το Style του οχήματος δοκιμής μας, συναντάμε ακόμα πίσω φώτα Top Led με δυναμικά φλας, σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, διζωνικό κλιματισμό με αισθητήρα υγρασίας, αισθητήρα βροχής και λειτουργίας φώτων κ.α. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως αν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα μοντέλο της εν λόγω κατηγορίας, το Skoda Scala θα πρέπει να είναι ανάμεσα στις επιλογές που θα εξετάσετε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 116 PS/3.500 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h): 10.3 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4.1 lt
Εκπομπές CO2: 108 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.362/1.793/1.471 mm
Βάρος: 1290 kg
Χώρος αποσκευών: 467 lt
Τιμή: Από 14.900€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 21.970€ (έκδοση Style)

Αφήστε μια απάντηση