Public-Media Markt: Μια νέα ηγέτιδα δύναμη αναδύεται στο ελληνικό λιανεμπόριο – Το σχέδιο και τα οφέλη για την χώρα

Public-Media Markt: Μια νέα ηγέτιδα δύναμη αναδύεται στο ελληνικό λιανεμπόριο – Το σχέδιο και τα οφέλη για την χώρα

Πάνος Γερμανός. Επιχειρηματίας. Βασικός μέτοχος Sunlight & Public

Μια νέα εποχή για το ελληνικό λιανεμπόριο ξεκινάει, με τη συνένωση δυνάμεων της Media Markt και των Public.

Η έγκριση της συμφωνίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού φέρνει ριζικές αλλαγές στην αγορά των ηλεκτρονικών ειδών και ανατρέπει τις μέχρι πρότινος ισορροπίες. Και αυτό γιατί δημιουργεί τον μεγαλύτερο omnichannel retailer ειδών τεχνολογίας, ψυχαγωγίας, πολιτισμού και οικιακών συσκευών και διαμορφώνει την πιο δυνατή ομάδα στο retail με έμπειρα στελέχη και από τις 2 μάρκες.

Παράλληλα διασφαλίζει και ενδυναμώνει την παρουσία της Media Markt που παραμένει στη χώρα μας, οδηγώντας σε διατήρηση πολλών θέσεων εργασίας στον κλάδο της λιανικής.

Ενδεικτικό του μεγέθους αλλά και του ειδικού βάρους της νέας εταιρείας είναι πως ο τζίρος για το 2019 θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, το νέο εγχείρημα ξεκινά με μια «προίκα» 67 φυσικών και 4 ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο (www.public.gr, www.public-cyprus.co.cy, www.publicbusiness.gr, www.mediamarkt.gr) στα ράφια των οποίων οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν περισσότερους από 1.500.000 κωδικούς προϊόντων.

Η νέα εταιρεία θα απασχολεί περισσότερους από 2.300 εργαζόμενους ενώ η διαδικασία της ενοποίησης των δραστηριοτήτων των δύο εταίρων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Ο Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, θα αναλάβει τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία που θα περιλαμβάνει και τις δύο μάρκες.

Στη φαρέτρα της νέας εταιρείας συμπεριλαμβάνονται το Public Marketplace, το πρώτο ελληνικό marketplace, που έκανε την είσοδό του στην ελληνική αγορά το Μάιο του 2018, με στόχο να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή και να δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν το δικό τους shop in shop στο public.gr αλλά και το Public Business που λάνσαρε το Public πριν 2 χρόνια, μία ολοκληρωμένη λύση που καλύπτει τις ανάγκες των όλων των επιχειρήσεων μικρών και μεγάλων.

Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία της επισκεψιμότητας, μια και από τα φυσικά και τα Online καταστήματα της νέας εταιρείας περνούν συνολικά περισσότεροι από 100 εκατ. άνθρωποι σε ετήσια βάση.

Θετικός αντίκτυπος στο ελληνικό λιανεμπόριο 

Η συμφωνία ανάμεσα στην Public και τη Media Markt έχει θετικό αντίκτυπο και σε ολόκληρο το λιανεμπόριο στην Ελλάδα, αποτελώντας παράδειγμα θετικής εξέλιξης για τον κλάδο. Η MediaMarkt που ανήκει στον Όμιλο CECONOMY, παραμένει στην Ελλάδα και ενδυναμώνεται  μέσα από ένα στρατηγικό εταίρο, την Public, ένα  δυνατό τοπικό παίχτη, με ισχυρή λειτουργική κερδοφορία και σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων τα τελευταία χρόνια.

Αυτές οι επιδόσεις  τροφοδότησαν την απόφαση του διεθνή κολοσσού MediaMarkt  (1ος retailer consumer electronics στην Ευρώπη*) να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης, παραμένοντας στην ελληνική αγορά.

H Public, μέλος του Ομίλου Olympia, με την κίνηση αυτή εισέρχεται πιο δυναμικά σε μια αγορά, αυτή των οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αξιοποιώντας ως «όχημα» την MediaMarkt, η οποία στα 14 σχεδόν χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά κατάφερε να «χτίσει» ένα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, διατηρώντας παράλληλα έναν τζίρο της τάξης των 190 εκατ. ευρώ με μόνο 12 καταστήματα.

Ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA.

Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

Πρωτοποριακό μοντέλο retail

Όπως είχε αναφερθεί σε σχετική κοινή ανακοίνωση (2.07.2019) τα δίκτυα καταστημάτων των Public και MediaMarkt και τα 2 brands παραμένουν ως έχουν σε όλα τα επίπεδα.

Η συνεργασία δημιουργεί ένα πρωτοποριακό μοντέλο πωλήσεων λιανικής για την ελληνική αγορά μέσω της προσφοράς της μεγαλύτερης  γκάμας κορυφαίων προϊόντων και αξεπέραστων υπηρεσιών, αλλά και μιας μοναδικής πολυκαναλικής εμπειρίας για τους καταναλωτές, η οποία θα προσφέρει την καλύτερη αγοραστική εμπειρία στην καλύτερη τιμή. Η νέα εταιρεία θα ενδυναμώσει περαιτέρω την πελατοκεντρική φιλοσοφία των δύο αλυσίδων, φέρνοντας συνολικά οφέλη και προστιθέμενη αξία στην αγορά, τους καταναλωτές, τους συνεργάτες και τους εργαζόμενους. Η συμφωνία τέλος αναμένεται να φέρει διευρυμένες ευκαιρίες ανάπτυξης σε προμηθευτές και συνεργάτες που προσβλέπουν σε σημαντικά οφέλη.

*Η Media Markt, το #1 Retailer στην Ευρώπη στον κλάδο των consumer electronics (21.4B κύκλο εργασιών, 650Μ EBITDA, 1.000 καταστήματα στην Ευρώπη, 59.000 εργαζόμενοι). Είναι ένας κορυφαίος διεθνής retailer στο χώρο των λευκών οικιακών και μαύρων συσκευών.

Αφήστε μια απάντηση